حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم ایفا کنند

آیت الله دژکام گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید آموزش های بومی داده شود و سرفصل هایی ارائه شود و اهل علم، حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش اجتماعی در این حوزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۴ تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در انجام هر کاری باید بدانیم که انعکاس، پاداش و جزایش به ما برمی گردد و آدم باتقوا دری که خدا برایش باز می کند را می بیند.

امام جمعه شیراز افزود: جمعه گذشته مردم سرافراز ایران اسلامی در ادامه انقلاب خود حماسه جدید آفریدند و مقام معظم رهبری مردم را پس از انتخابات چنین توصیف کردند که مردم ایران دارای عزم راسخ بوده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: مردم ما در عالم با این کار به عنوان مردمی که رای و عزم قاطع دارند و دلشان امیدوار است چون خدا را در نظر می گیرند، شناخته می شوند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: این امیدواری ناشی از ایمان است و مردم ما به آینده بهتر امید دارند و فریب نمی خورند و دشمنان نتوانستند مردم ما را ناامید کنند.

وی ادامه داد: کشور ما کشور امام زمان است و مردم ما در امتحانات مختلف هشیار هستند و چهارشنبه هفته قبل و پیش از انتخابات مردم ما بار دیگر به فرامین مقام معظم رهبری گوش فرا دادند و حضور موثر در صحنه داشتند و مسیر تقوا و توکل را انتخاب کردند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: حضور در انتخابات نشان داد مردم ما سزاوار توصیف های مقام معظم رهبری هستند و انتخاب مردم دارای این پیام است که مردم ما با توکل وارد مسیر شده اند.

وی افزود: ما همواره حق خود را با قدرت می گیریم و مسیر عزت را انتخاب کرده ایم و منتخب مردم حاضر نیست با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند که این را با شفافیت به خبرنگاری  که سوال می پرسد پاسخ می دهد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: امروز مردم ما آزادگی خود را به عنوان میراث امام حسین (ع) به تصویر می کشند و به سربلندی ایران رای داده اند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: مردم شیراز با شرکت در انتخابات نشان دادند که با توکل به خدا در خانه خدا را زدند و به آنها توصیه می کنم همواره دلگرم و محکم باشند.

وی تاکید کرد: به برکت عنایت الهی بسیاری از مشکلات پیش روی مردم رفع می شود و خدای متعال جواب صبر و استقامت مردم شیراز را به برکت حضور مبارک حضرت احمد ابن موسی (ع) خواهد داد.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله شهید «بهشتی» و یارانشان را پیش رو داریم و از آغاز تیر تا 7 تیر، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است و از تمام زحمات دستگاه قضایی برای گسترش عدالت در جامعه تقدیر می کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: هر چه تلاش کنیم در ایجاد عدالت در جامعه در واقع برای تحقق عدل امام زمانی (عج) تلاش کرده ایم و پیشگیری از وقوع جرم باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد و همه مردم و دستگاه ها در این راستا باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید آموزش های بومی داده شود و سرفصل هایی ارائه شود و اهل علم، حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش اجتماعی در این حوزه داشته باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به روز مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از مناسبت های پیش رو گفت: جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مربوط به نیروهای انتظامی است که در این مسیر تلاش می کنند اما نیاز است در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید کار در دامنه گسترده تری انجام شود تا افرادی که مصرف مواد مخدر را ترک می کنند مجددا به دام آن کشیده نشوند.

وی تاکید کرد: در شیراز عده ای از خیران برای افرادی که مصرف مواد مخدر را ترک کرده اند، ایجاد اشتغال کرده اند اما لازم است در این راستا به صورت ویژه با کمک دستگاه قضایی فارس و تعامل سایر دستگاه ها در جامعه شاهد اشتغال کافی در این حوزه باشیم و اقدامات اجتماعی نیز برای پذیرش این افراد در جامعه به عنوان یک کار فرهنگی انجام شود.

کد خبر 1069966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha