مشارکت مردم در انتخابات در مقایسه با سایر کشورها مطلوب بود

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما باید با متوسط ها مقایسه شود، گفت: متوسط مشارکت در کشور ما ۶۵ درصد بوده که در انتخابات اخیر ۱۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (جمعه ۴ تیر) در خطبه های نماز جمعه گفت: بنده شخصا معتقدم وقتی شورای نگهبان انتخابات را تایید می کند، مسئله خوب و بد بودنش به گردن آنها می افتد بنابراین از وقتی که شورای نگهبان نظرش را گفت انتخابات را باید تمام شده تلقی کرد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه موظفیم از مردم که پای صندوق ها آمدند تشکر کرده و سر تعظیم جلو آنها فرود آوریم، افزود: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات به نظام آبرو دادند و اکنون دشمنان یک حرف غلط را تبلیغ می کنند که اکثریت مردم به نظام نه گفتند.

 

وی با اشاره به اینکه باید واقع گرا باشیم نه ایده آلیست، عنوان کرد: باید به این نکته توجه کرد که کجای دنیا صد در صد در انتخابات مشارکت می کنند؛ متوسط شرکت در انتخابات در آمریکا از 60 سال قبل تا کنون 55 درصد بوده و در فرانسه که خود را مهد دموکراسی می نامد مشارکت 23 درصد بوده است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما باید با متوسط ها مقایسه شود، خاطرنشان کرد: متوسط مشارکت در کشور ما 65 درصد بوده که در انتخابات اخیر 16 درصد کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه باید به این نکته توجه شود که در چه شرایطی این انتخابات را برگزار کردیم، گفت: انتخابات در شرایط کرونا 10 درصد در دنیا کاهش داشته و سه و نیم میلیون نفر از ایرانی ها در خارج کشور نیز تحت فشار و تهدید منافقان و سلطنت طلب ها اجازه رای دادن به آنها داده نشد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بعضی از کشورها تحریم کردند و اجازه ندادند صندوق های رای به آن کشورها برود، تصریح کرد: همچنین در شرایطی بودیم که مردم مشکلات معیشتی داشتند و مشکلاتی نیز در زمان شروع رای گیری و تاخیر چند ساعته پیش آمد. 

 

کد خبر 1069971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha