دادگستری و دادگاه‌ها با تاسی از دستورات دین، خالی از مراجعه مردم شود

ماموستا فایق رستمی گفت: باید با تاسی از قرآن و دستورات دین کاری کرد که دادگستری‌ها و دادگاه‌ها خالی از مراجعه مردم شود و پرونده‌ای تشکیل نشود و حتی یک نفر زندانی در زندان نباشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (۴  تیرماه ۱۴۰۰)  اظهار کرد: قرآن کریم نسخه کاملی است که برای همه رفع همه مشکلات درس و پیامی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مردم به دلایل مختلف مجبور به مراجعه به مراکز قضایی هستند، افزود: باید با تاسی از قرآن و دستورات دین کاری کرد که دادگستری‌ها و دادگاه‌ها خالی از مراجعه مردم شود و پرونده‌ای تشکیل نشود و حتی یک نفر زندانی در زندان نباشد.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه قرار داریم، افزود: قطعا تمام هم و غم دستگاه قضایی برطرف‌کردن مشکلات مردم است و در این راستا اقدامات ارزشمندی در استان کردستان انجام داده است.

 

امام جمعه سنندج از مجموعه دادگستری استان کردستان تقدیر کرد و یادآور شد: اهتمام مجموعه دادگستری اعم از رئیس، معاونین و قضات حل و فصل دعاوی و برطرف کردن مشکلات جامعه است.

 


ماموستا رستمی بیان کرد: اسلام دین رافت و مهربانی و سازش است و با تاسی از دین می‌توان به رستگاری رسید.

 

وی همچنین با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات اضافه کرد: مردم با شرکت در انتخابات به خون شهدا ارج نهادند و مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشتند ضمن اینکه فردی کاری، عملگرا و آینده‌نگر را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند و بی‌شک با حضور آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری، آینده خوبی پیش‌روی ایران خواهد بود.

 


معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: دادگستری کردستان به صورت فعال تمامی عملکرد ادارات را زیر نظر دارد و با کوچکترین مساله در زمینه حقوق عامه مردم برخورد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی بسان کرد: دفاع از ارزش‌ها، توجه به وحدت و یکپارچگی به‌ویژه در این شرایط، دفاع از مردم و نظام و دوری از تجمل‌گرایی، دوری از تبعیض و بی‌عدالتی از جمله آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.


 

وی با بیان اینکه، کسانی که در این نظام خدمت می‌کنند باید از مردم دفاع کنند، گفت:  مردم در طول ۴۲ سال عمر نظام با وجود تمام سختی‌ها در دفاع از نظام پیشرو بوده‌اند و امروز توقع آنها دوری از فساد در گزینش مسئولان است.

 


معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان اعلام کرد: مجموعه دادگستری کردستان با محور قرار دادن سند تحول قضایی این سیاست‌ها را دنبال می‌کند و مجموعه ما با تمام توان خدمتگزار خواهند بود که احقاق حق صورت گیرد و با بی‌عدالتی برخورد کنند.

کد خبر 1069991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha