قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است/ دخیل کردن همه ظرفیت های کشور برای حل  مشکلات معیشتی

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه دخیل کردن همه ظرفیت های کشور برای حل مشکلات کنونی به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله انتظارات مردم از دولت سیزدهم است، گفت: قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهرستان چوار، ظهر امروز(۴ تیر) در خطبه‌های های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر  با اشاره به خطبه شصت و سوم کتاب شریف نهج الیلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که بدانید! دنیا سرایی است که جز در خودش و از طریق بهره گیری صحیح از آن سالم نتوان ماند و با اموری که مخصوص دنیاست، از آن نجات نتوان یافت، انسانها به وسیله آن آزمایش می شوند، آنچه از دنیا را به خاطر دنیا به دست آورند از آن جدا می شوند و حساب آن را، باید پس بدهند و آنچه را از دنیا برای غیر این جهان بدست آورند به آن خواهند رسید و در آن خواهند ماند؛ چرا که دنیا در نظر خردمندان همچون سایه بعد از زوال است، در حالی که آن را گسترده می بینی ناگهان جمع می شود و در حالی که فزونی می یابد با فرا رسیدن شب نقصان می پذیرد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» یادآور شد: این خطبه همان گونه که از عنوان آن برمی آید، هشداری است به همگان در مورد فتنه دنیا، حضرت امام علی(ع) این خطبه به دو مطلب مهم نخست اینکه دنیا می تواند مایه نجات و یا مایه بدبختی انسانها گردد و این در حقیقت، بستگی به تفاوت دیدگاههایی دارد که درباره دنیا مطرح است، اشاره می کند.

 

وی در بخشی دیگری از خطبه های نماز جمعه شهر چوار، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب هایش پایان یافت، ۴۹ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۶۲ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند، بدون تردید مهمترین بحث در  این انتخابات که اصلی ترین ویژگی آن نیز هست، کاهش مشارکت مردم است که عواملی از جمله  وضعیت کرویایی، مدیریت ضعیف دولت در ۸ساله گذشته، فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم، جنگ روانی و رسانه ای بی امان دشمن و پیاده نظام او،  سیاه نمایی خودی ها در داخل کشور و مدیریت ضعیف فرایند انتخابات به ویژه در روز ۲۸ خرداد و پس ار آن را می توان برای کاهش مشارکت برشمرد.

 

امام جمعه چوار در ادامه با اشاره به انتظارات مردم از رئیس جمهور منتحب، گفت: ترويح آرامش و اطمینان در کشور با طرح دیدگاه ها و نگاه های رو به حلو که البته مصاحبه رور یکشنبه ایشان بسیار خوب و در تراز مطلوب بود، ترویج فرهنگ رفاقت و تقویت انسجام ملی و تضعیف دوقطبی های کاذب به وجود آمده در تبليغاب انتخاباتی،  مطالعه و بررسی عمیق در وضعیت  کشور و تلاش برای ا انتخاب یارانی کارآمد، جهادی و همدل برای دولت سیزدهم از جمله انتظاراتی است که از منتخب مردم می رود.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: دخیل کردن همه ظرفیت های کشور برای حل مشکلات کنونی به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی،  کم اعتنایی به حاشیه سازی ها و تمرکز بر اولویت های اصلی کشور و حل مشکلات فوری مملکت نیز از دیگر مطالباتی است که از رئیس جمهور منتخب مورد انتظار است.

 

وی با تبریک هفته قوه قضائيه  و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، اظهار کرد: اکنون و با رفتن قریب الوقوع آیت الله رئیسی به قوه مجریه سئوالی که مدت ها است در اذهان شکل گرفته ا و بیشتر مطرح می شود و این است که پس از ورود آیت الله رئیسی به پاستور، تکلیف قوه قضائیه جه می شود و آیا روند پرقدرت مبارزه با فساد ادامه خواهد بافت؟ و آیا بهتر نبود ایشان در همین قوه می ماندند و کار جهادی و امید بخش خود را ادامه می دادند؟

 

امام جمعه چوار گفت: پاسخ این است که قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب می شود در حالی که قوه مجريه، خط مقدم برخورد با مفسدان است، چراکه تار و پود انواع و اقسام جرائم در دستگاه های أحرابی شکل می گیرد، به عبارت گویاتر، چنانچه در تصمیم گیری ها،سیاستگذاری ها و مدیریت های اداری، همه چیز شفاف باشد، دیگر نوبت به قوه قضائیه نمی رسد، دستگاه قضا امروز گرفتار کم کاری ها و بی توجهی های خسارت باری است که در سایر نهادها و دستگاهها معمول شده است و کار به جای رسانده  كه انبوه پرونده های مرتبط با فساد در آن متراکم شده است.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: دستگاه قضایی از دی ماه سال ۹۹، با در دست داشتن «سند تحول فضایی» به راه خود ادامه می دهد، این سند در واقع منشور جامعی است که رویکردها و مأموریت های دستگاه قضا را آسیب شناسی دقیق و بررسی نقاط ضعف و قوت، معماری کرده و متناسب با گام دوم انقلاب، دو هدف اصلی «رضایتمندی مردم» و «دستیابی به عدالت» را به عنوان چشم انداز، تعریف نموده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای این سند تحول قائم به شخص نیست و با تغییر مدیریت ها دستخوش تغبير در حرکت نمی شود، بلکه با روی کار آمدن رئیس جدید که قطعا برخاسته از دستگاه قضا و آشنا با مسیر طی شده است، این امید وجود دارد که با بسترهای مهیا شده، شاهد شتاب بیشتری در آینده باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1069995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha