قانون شوراها احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه اگر افراد سالم پای کار نیایند افراد ناسالم سرنوشت شما را به دست می گیرند گفت: شورای شهر باید به انتخاب مردم باشند اما وقتی تبدیل به شورای پول و اعتبار شد، دیگر ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۴ تیر) از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تقدیر کرد و گفت: با همه تبلیغاتی که دشمنان خارجی و بد اندیشان داخلی برای تحریم این انتخابات داشتند اما دیدیم که به لطف خدا این انتخابات پرشکوه برگزار شد.



امام جمعه سنگر مردم را قهرمان اصلی این انتخابات دانست و با اشاره به اینکه این انتخابات پر شکوه اما با شکوه بود، افزود: این گله و شکایت نه از آن جهت که بعضی از قلم به دستان مزدور داخلی در حمایت از دشمنان می خواهند نشان دهند ربطی به اعتراض حاکمیتی نداشت بلکه اعتراض به فاصله گرفتن مسئولین از مردم، بی تدبیری هایشان در بالا رفتن عجیب تورم، قطعی برقی، نصف شدن اموال مردم در بورس، پایین آمدن ارزش پول ملی، بی ثباتی ها و بی عدالتی ها در مدیریت ها و...  است.



وی بیان کرد: تک تک این موارد موجب انصراف مردم از حضور در انتخابات بود زیرا با توجه به رای سفید در صندوق ها می فهمیم که بعضی از مردم نظام را قبول دارند اما به اتفاق هایی که در این هشت سال افتاد اعتراض داشتند.



حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: امروز اگر کسی باید اعتراض داشته باشد نظام انقلاب به دولتی است که دولت خودش را با حضور ۷۰ درصدی مردم تحویل گرفت اما چگونه عمل کرد که اکنون دولت بعدی با مشارکت ۴۸ درصدی دولش را تحویل بگیرد!.



وی اظهار کرد: مردم از این عدم صداقت ها و دروغ ها، جنگ بر سر رقابت و کرسی قدرت گلایه‌مند هستند و اینها سبب اعتراض مردم شده است.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه با تاکید بر اینکه دولت آیت الله رییسی وام دار هیچ احد و جناح خاصی نیست، گفت: از همه گروه‌ها و قشرها در ستادهای وی حضور داشتند زیرا مردم با دغدغه‌های مقدس خودشان آمدند و ایشان را انتخاب کردند.



وی خاطر نشان کرد: این دولت، دولت جوانان حزب اللهی است، یعنی دولتی جهادی که مدیران آن از اشرافی‌گری دور هستند.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه برخی قوانین دست و پاگیر را مانع تولید دانست و افزود: با مدیریت و برنامه های صحیح می توان تصمیم های موثری برای کمک به مردم و تولید بیشتر گرفت.



امام جمعه سنگر در ادامه در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز اظهار کرد: تخلف ها در همه جای کشور متاسفانه دیده می شود و مربوط به بخش سنگر نیست.



وی انتخابات شورای شهر سنگر را به جمعه بازار تعبیر کرد و افزود: متاسفانه در این بازار، خرید و فروش شرف در مقابل پول انجام شد و اگر چه خیلی تلاش شد و کم کاری از طرف ما انجام نشد اما برای جلوگیری این بداخلاقی ها کمبود نیرو داشتیم.



حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه اگر شما افراد سالم پای کار نیایید افراد ناسالم سرنوشت شما را به دست می گیرند گفت: شورای شهر باید به انتخاب مردم باشند اما وقتی تبدیل به شورای پول و اعتبار شد دیگر ارزش ندارد.



وی با بیان اینکه قانون شوراها احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد اذعان کرد: چیزی که در انتخابات ۲۸خرداد مشاهده کردیم لگدمال شدن اخلاق در انتخابات شوراها بود.



خطیب جمعه سنگر اظهار کرد: در این انتخابات متاسفانه، رفاقت زشت بزرگترها به مقام و منزلت کوچکترها را دیدیم و نوجوانان و جوانان ما دیدند چه کسانی برای رسیدن به کرسی قدرت آن هم با شعار خدمت چه بی اخلاقی ها و رفتارهای زشتی را نشان دادند که هیچ کدامشان در چارچوب اصول دین و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نیست.

کد خبر 1070001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha