آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کردستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در مراسم افتتاحیه پایگاههای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سالتحصیلی 1401-1400 کردستان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت هر سال به منظور غربالگری و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برگزار می‌شود.

 

 

وی افزود: این طرح از امروز پنجم تیرماه افتتاح و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود بیش از سی هزار دانش‌آموز نوآموزان سنجش شوند.

 

 

وی با اشار به تعداد نوآموزان سنجش شده در سال قبل اعلام کرد: سال قبل هشت هزار نفر سنجش شدند.

 

 

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: پایگاهها در دو بخش الف و ب فعال شده‌اند و نوبت‌دهی تسهیل شده و ترافیک ثبت نام وحضور شهروندان در مراکز سنجش برای مقابله با کرونا کم شده است.

 

 

رنجبر با اعلام اینکه مواد ضدعفونی و بهداشتی در مراکز سنجش در نظر گرفته شده است، اضافه کرد:  کردستان سال قبل رتبه برتر کشور را در طرح سنجش  کسب کرد و سال آینده نوآموزی نخواهیم داشت که در طرح سنجش شرکت نکرده باشند.

 

 

وی عنوان کرد:  دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی، آموزش و پرورش را همه ساله در راستای سنجش نوآموزان یاری کرده‌اند.


وی همچنین از اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان در مهرماه امسال خبر داد و گفت: این طرح نیز تا اسفند ادامه می‌یابد‌.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: اجرای طرح سنجش سلامت خدمتی به نوآموزان است تا مشکلات نوآموزان بررسی و رفع شود.

 

رشید قربانی بیان کرد: ۱۷ پایگاه برای سنجش نوآموزان در سطح استان دایر است و از توان و تخصص نیروهای مجرب در راستای سنجش نوآموزان استفاده می‌شود.

کد خبر 1070104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha