آمادگی ​دولت برای تخصیص اعتبار به پروژه سراوان/ هم‌افزایی و انسجام لازم در رشت وجود ندارد

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در مورد پسماند هم‌افزایی و انسجام لازم را در استان و شهرستان رشت به نحو مطلوب شاهد نیستیم گفت: دولت برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی به ویژه سراوان رشت آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی جمالی‌نژاد» امروز(شنبه، ۵ تیر) در جریان بازدید از کارخانه کود آلی لاکان رشت که با حضور سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، شهردار، فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط انجام شد اظهار داشت: دولت برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی به ویژه سراوان رشت آمادگی کامل دارد.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور وجود عزم و اهتمام لازم در سطح استان گیلان و شهر رشت برای حل معضل زباله سایت سراوان را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: دولت برای ساماندهی و کمک جهت اجرای پروژه‌های پسماند همواره پیشتاز بوده و در مورد تزریق منابع هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

جمالی‌نژاد با بیان اینکه نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همواره از تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی به ویژه گیلان و شهر رشت استقبال کرده است تصریح کرد: من همواره به مجموعه شهرداری رشت این نکته را گفته‌ام که برای حل و فصل مشکل سراوان باید کار شبانه‌روزی انجام شود و همه پای کار باشند.

 

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پروژه‌های پسماند را بسیار مهم ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه چنین طرح‌های حیاتی باید در صدر سایر پروژه‌ها قرار داشته باشد ابراز داشت: برای نخستین بار در چهل سال گذشته دولت اعتبارات خوبی را به شهرهای ساحلی کشور جهت مدیریت زباله و پسماند تخصیص داده که باید از آن نهایت استفاده را بکنیم.

 

وی همت و عزم جدی مسئولان گیلان در راستای حل معضل زباله سراوان را خواستار شد و در پایان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر هم‌افزایی و انسجام لازم را در استان و شهرستان رشت به نحو مطلوب شاهد نیستیم و پیشنهاد می‌کنم برای پیشبرد پروژه‌های پسماند و مدیریت زباله یک هسته متمرکز شکل بگیرد.

 

به گزارش شبستان، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراه سه نماینده شهرستان رشت در مجلس، فرماندار شهرستان رشت، شهردار و سایر مسئولان امروز از خط طرح تفکیک زباله از مبداء کارخانه کود آلی لاکان رشت و پروژه احداث و تکمیل ابنیه و تاسیسات ساختمان سالن بویلرها (بلوک A) نیروگاه زباله سوز رشت بازدید کردند.

 

کد خبر 1070141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha