لزوم بکارگیری ظرفیت مساجد برای مبارزه با مواد مخدر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: ظرفیت دانشگاه ها و مساجد در آسیب زدایی جامعه به ویژه در حوزه مواد مخدر بسیار بالاست و باید این ظرفیت بکارگیری شود.

سعید ضابطی در حاشیه نخستین نشست کارگروه فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: این نشست با حضور مدیران دستگاه های فرهنگی شهرستان و با هدف استفاده از نظرات و پیشنهادات اعضا برای تدوین برنامه های فرهنگی و هنری به صورت مشارکتی برگزار شد و اعضا به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود پیرامون مبارزه با مواد مخدر پرداختند.

 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر لزوم بکارگیری ظرفیت دانشگاه ها و مساجد در آسیب زدایی جامعه به ویژه در حوزه مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مشکل اعتیاد در جامعه است، انجام فعالیت های فرهنگی هنری آموزنده به ویژه در بستر فضای مجازی و ارائه آن از طریق دانشگاه ها، آموزش و پرورش و مساجد شهرستان و تولید آثار رسانه ای از راه های جلوگیری و پیشگیری از مصرف مواد مخدراست.

 

ضابطی ادامه داد: می توان برنامه های پیشنهادی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها را به صورت مشارکتی و در بستر فضای مجازی با بیشترین بازدهی تدوین و عملیاتی کرد. هر دستگاهی می تواند با استفاده از ظرفیت مؤسسات و مراکز زیر مجموعه خود و برگزاری برنامه های آموزنده برای جامعه هدف، برنامه های مورد نظر را تعریف نماید و حضور هر دستگاه در برنامه های اجرایی را حائز اهمیت است.

 

رئیس کارگروه فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و فرهنگیان از اعضاء کارگروه فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل هستند.

کد خبر 1070266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha