صداقت و سلامت اصل مهم اسلامی است

آیت الله علما، گفت: صداقت و سلامت اصل مهم اسلامی است و دقت زیادی می خواهد، تشخیص درست قاضی باعث امنیت و پیشرفت جامعه می شود، لذا سعی ما این باشد آن چیزی که تکلیفمان است انجام دهیم.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزرای شبستان در کرمانشاه گفت: کارقضاوت و شئون قضاوت سابق در حیطه اختیار  علما و بزرگان بود و مردم هم با توجه به صداقتی که از آن ها می دیدند اعتماد کامل داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود:  مردم نگاه خاصی به تشکیلات قضا دارند و این برای نسل های آینده باید حفظ شود و بدانیم هرچقدر اعتماد بین دستگاه قضایی و مردم بیشتر باشد به همان میزان جرائم و مشکلات اجتماعی هم کم می شود.

 

وی خاطر نشان کرد:  نباید انتظار داشته باشیم همه از دستگاه قضایی راضی باشند ولی اگر سالم کار کنیم ، ناراضی هم راضی می شود و  مردم به نظام امیدوار می شوند و این بزرگترین سرمایه برای دستگاه قضایی کشور است.

 

آیت الله علماء گفت: اگر حدود الهی را رعایت و خدمت به مردم را مغتنم بشماریم، خروجی کارمان می شود اعتماد مردم و این بزرگترین سرمایه برای همه ما می تواند باشد زیرا  به فرموده امام راحل؛ عالم محضر خدا است و تمام کار هایی ما رنگ خدایی می گیرد.
 

 

نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: محوریت کار دستگاه قضایی باید پیشگیری باشد چراکه این کار موجب می شود کشور از بسیاری از تهدیدات در امان باشد و در اینجا حکم می کند که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نهایت تعامل و هم افزایی را با دستگاه قضا داشته باشند و قوه قضائیه هم در هوشیاری صد درصدی باشد. 

 

 

کد خبر 1070276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha