۵ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی/ متوسط فوتی های ناشی از کووید ۱۹ طی هفته های اخیر روزی هفت نفر است

مسئولین استان کرمان با تشریح جدیدترین وضعیت کرونا و اعلام قرارگرفتن ۵ شهرستان در وضعیت قرمز بر ضرورت تشدید نظارت و اعمال محدودیت ها تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری، شنبه(۵ تیر) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه 32 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند؛ گفت: 72 درصد شهرستان های قرمز کشور در استان کرمان و استان های همجوار قرار دارند.

 



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: شهرستان های کرمان، بم، رودبار، قلعه گنج و منوجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

 



وی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان هم در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد؛ افزود: روند ابتلا در استان کرمان حاکی از شکننده بودن وضعیت دارد.

 


بصیری ادامه داد: قرارگاه شهید سلیمانی درخواست تشدید نظارت، اعمال محدودیت ها، دورکاری و ... دارد و باید همه تجمعات مسدود و ترددها کنترل شود و در تالارها مراسم برگزار نشود و فقط رستوران های تالارها به صورت بیرون بر می توانند فعال باشند.

 



دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد هم گفت: از قبل پیش بینی می شد به دلیل مجاورت استان با استان های که دچار پیک در یک ماه قبل شدند استان کرمان مصون نماند هر چند مراعات صورت گرفته بود اما در برخی اوقات به دلایل مختلف پروتکل ها رعایت نمی شود.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از بالا رفتن آمار جنوب استان به دلیل مجاورت با سیستان و هرمزگان خبر داد و گفت: سقف تخت های بستری پُز شده است.

 



وی اظهار کرد: در یک ماه و نیم گذشته روند بیماران در بیمارستان های استان ثابت مانده به طوری که بین 800 تا 900 بیمار در روز تخت های بیمارستانی را اشغال می کنند و مرگ و میر های استان کم نشده اما در کل کشور و در برخی از استان ها روند نزولی داشتند اما اکنون سیر نزولی کشور کاهش یافته است.

 



رشیدی نژاد بیان کرد: در حال حاضر 56 نفر بیمار تحت دستگاه ونتیلاتور هستند و در 90 درصد بیماران تنفس مصنوعی مرگ و میر اتفاق می افتد.

 



وی اعلام کرد: ادارات، انجمن ها و ... درخواست اجتماع و همایش نداشته باشند که جواب قطعا" منفی خواهد بود و بازرسی ها به قوت خود باقی است.



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: به طور متوسط روزی 7 نفر در استان کرمان در چند هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا فوت می کنند.
 

کد خبر 1070277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha