برگزاری دوره های آموزشی «رشته های هنری» در سفیدشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری دوره های آموزشی «تئاتر، نقاشی و عکاسی» در شهر سفیدشهر خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: دوره های آموزشی رشته های هنری برای نخستین بار به صورت رسمی و تحت نظارت این اداره در شهر سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این دوره ها شامل تئاتر، نقاشی و عکاسی است که با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی در سرای هنرمندان شهر سفیدشهر برگزار می شود.

 

ضابطی هدف از برگزاری این دوره ها را شناسایی و کشف استعدادهای هنری و آموزش آنان برای تقویت و هماهنگی در انجام برنامه ها و فعالیت های هنری دانست و افزود: وجود علاقه مندان و دوستداران بسیار و فعال در رشته های هنری منطقه سفیدشهر سبب شده دوره های آموزش هنری در این شهر به صورت آکادمیک با استفاده از ظرفیت آموزشگاه های آزاد هنری تقویت شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: آموزشگاه آزاد سینمایی «هنرنما» با همکاری گروه هنری « آوای سپید سفیدشهر» دوره مقدماتی آموزش بازیگری تئاتر را ویژه تمامی سنین به مربی گری مریم سلمانی و مجتبی اربابی و دوره عکاسی «عکاسی از مقدماتی تا پیشرفته» به مربی گری مسعود فخری و آموزشگاه آزاد هنری «نقاشخانه باران» دوره نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با مربی گری زهرا سلیمانی را به منظور پرورش نیروهای خلاق و دوستدار هنر در سرای هنر سفیدشهر برگزار می کنند.


ضابطی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی بر اساس سرفصل های تعریف شده آموزش برگزار خواهدشد ادامه داد: پس از پایان دوره؛ به هنرجویان گواهی معتبر دوره اعطا خواهد شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه سرای هنرمندان شهر سفیدشهر به پیشنهاد این اداره و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر سفیدشهر افتتاح شد، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات هنرمندان این شهر، فضا و مکانی جهت انجام فعالیت ها و تشکیل نشست های هنری بود لذا با رایزنی های انجام شده و تلاش خودجوش هنرمندان و با نظارت این اداره و حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر سفیدشهر یک باب ساختمان با همراهی خیر فرهنگی سفیدشهر «امیرکرمانی» به عنوان خانه هنرمندان برای استفاده هنرمندان اختصاص داده شد./

کد خبر 1070279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha