مترجم زبان ناشنوایان در ادارات و نهادها نیاز است/ پلیس در حال فراگیری آموزش زبان اشاره

نصر با اشاره به مناسب سازی مکان و شرایط برای معلولان جسمی و حرکتی گفت: مترجم زبان ناشنوایان در ادارات و نهادها برای برقرای ارتباط بهتر نیاز است.

ولی الله نصر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اینکه مناسب سازی برای معلولان در مدل های مختلف مثل ترجمه زبان ناشنوایان ضرورت دارد، اظهارداشت: این اقدام سبب حضور اجتماعی و رفع مشکلات و نیازهای آنان خواهد شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: کمک به رفع نیازهای معلولان و بسترسازی برای حضور آنان و زندگی آسان مثل دیگران لازم است که در نشست ها و جلسات این موضوع پیگیری می شود.

 

وی میزان مناسب سازی در استان اصفهان را 60 درصد اعلام کرد و گفت: این خدمات در پارک ها و فضای سبز، ادارات و نهادها و بانک ها می باشد.

 

*مناسب سازی برای ناشنوایان و نابینایان

 

نصر با اشاره به اینکه نابینایان و ناشنوایان جزئی از جامعه معلولین هستند، تصریح کرد: مسیر حرکت نابینایان با موزایک خاص و تعیین مسیر خاص مشخص شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ناشنوایان در بیان نیازهای خود و برقراری ارتباط در نهادهای عمومی و اداری گفت: وجود این ترجمه و شناخت ارتباط را بهتر برقرار می کند.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مترجم زبان ناشنوایان در ادارات و نهادها برای برقرای ارتباط بهتر نیاز است که پلیس راهنمایی و رانندگی در مرحله فراگیری این آموزش ها است.

 

وی اضافه کرد: نشست های مشترک در این خصوص برگزار و اقدامات اولیه برای هدایت افراد شنوا در تردد در خیابان ها استفاده می شود.

 

نصر تعداد ناشنوایان استان اصفهان را 13 هزار نفر اعلام کرد.

کد خبر 1070284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha