​عقب‌ماندگی گیلان در اجرای پروژه‌های عمرانی/ نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه گیلان در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی از قافله عقب است گفت: برای توسعه و حل بسیاری از مشکلات و کمبودها نیازمند تخصیص اعتبارات ملی به استان گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (شنبه، ۵ تیر) در جلسه شورای اداری استان گیلان و تودیع و معارف معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اظهار داشت: برای توسعه و حل بسیاری از مشکلات و کمبودها نیازمند تخصیص اعتبارات ملی به استان گیلان هستیم.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه پهنه جغرافیایی استان محدود است عنوان کرد:‌ گیلان دارای بیش از دو میلیون و نیم نفر جمعیت است و با توجه به همین شاخص‌ها و آمارها هم‌اینک به یک استان شهر تبدیل شده است بنابراین اعتبارات آن هم باید به شکل ملی اختصاص پیدا کند.

 

صفری ملک میان لزوم اختصاص درآمدها و اعتبارات پایدار به گیلان به ویژه در بخش شهرداری‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر درآمد دهیاری‌ها با نیازهای مناطق مختلف استان همخوانی ندارد و برخی دهیاران ما توسط دستگاه‌هایی مانند محیط زیست به محاکم قضایی کشیده می‌شوند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه  تقاضا داریم به شهرداری و دهیاری‌ها عنایت ویزه مبذول شود اذعان کرد: امروز گیلان در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی از قافله عقب است و این موضوع را به صراحتا در شهرستان رودسر و املش می‌بینیم.

 

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات موجود نمی‌توان پروژه‌های مربوط به  ‌آسفالت راه‌های شهرستان رودسر و املش را انجام داد اضافه کرد: تولید برق ما در گیلان بیشتر از مصرف ما است بنابراین از شرکت توانیر خواهش کنیم که ساعت خاموشی ما کمتر شود چون شرایط استان به لحاظ ورود هزاران گردشگر و همچنین بحث‌های مربوط به بخش کشاورزی ویژه است.

 

*نارضایتی مردم از خاموشی های مکرر برق

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم استان از خاموشی‌های مکرر برق ناراضی هستند اظهار داشت: کمبود بارش ها و خالی بودن بخشی از حجم دخیره آب سد سفیدرود باعث شده کشاورزان در برخی روستاها با کمبود آب مواجه باشند بنابراین انتظار داریم مدیریت بحران کشور به این موضوع ورود کند.

 

«محمدرضا احمدی سنگری» با تاکید بر اینکه قطع برق هم بر مشکلات شالیکاران و کشاورزان استان گیلان افزوده است اذعان کرد: پسماند و شیرابه‌های سمی ناشی از آن موجب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی استان گیلان را فراهم کرده است و انتظار داریم برای حل این چالش بزرگ یک کارگروه ویژه تشکیل شود.

 

*نباید اجازه دهیم شرایط زیست محیطی گیلان وخیم‌تر شود

«سید علی آقازاده» دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این مراسم تبدیل وضعیت هر چه سریع‌تر نیروهای شرکتی شهرداری‌های استان گیلان را خواستار شد و گفت:‌ پسماند و زباله مشکلات عدیده‌ای را در استان پدید آورده است و  نباید اجازه دهیم شرایط زیست محیطی گیلان وخیم‌تر شود.

 

وی روند تخریب محیط زیست در گیلان را نگران کننده خواند و با اشاره به اینکه در استان از حیث کارهای عمرانی عقب ماندگی‌های زیادی را شاهد هستیم خاطرنشان کرد: از شرکت توانیر و وزارت نیرو می‌خواهیم مراتب خاموشی‌های برق را از قبل به اطلاع مردم برسانند تا مشکلات مردم بیشتر از این‌ها نشود.

کد خبر 1070302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha