پنج شهرستان لرستان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند

ثمینی، گفت: پنج شهرستان خرم‌آباد، دورود، الیگودرز، سلسله و بروجرد در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود ثمینی»، امروز(5تیر) در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وضعیت شیوع ویروس کرونا شکننده بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

 

معاون استاندار لرستان افزود: شرایط در برخی از شهرستان‌ها مانند سلسله که از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده است که لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را هشدار می دهد.

 

وی یادآور شد: با توجه به انجام واکسیناسیون رده‌های سنی بالای ۷۰ سال، در کنترل مرگ بر اثر کرونا  تأثیر گذار بوده است.

 

ثمینی به تولید واکسن کرونا در ایران اشاره کرد و بیان داشت:  کشور ما با اتکا به توان دانشمندان بومی موفق به تولید واکسن با امنیت بالا شده است.

 

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات ۲۸ خرداد را بالای ۹۷ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری کنکوردر هفته آینده، متولیان امر باید زیرساخت های لازم را همراه با ضد عفونی و گند زدایی محل برگزاری آزمون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی مورد توجه ویژه قرار دهند.

 

ثمینی بیان کرد: فعالیت هتل داران و کارگزاران گردشگری استان نیز با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه یابد.

 

وی در بحث برگزاری مسابقات ورزشی نیز گفت: مسابقات نیز باید یک هفته قبل از اجرا اطلاع رسانی شده و مجوزهای لازم دریافت و با نظارت کامل برگزار شوند.

 

کد خبر 1070316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha