جذب ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه های فرهنگیان در آموزش و پرورش طی ۲ سال اخیر

خنیفر از جذب ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه های فرهنگیان در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته این تعداد را جذب کردیم و برای امسال هم وارد آموزش و پرورش خواهند شدو استخدام آنان قطعا رسمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین خنیفر» امروز (شنبه 5 تیر) در حاشیه بازدید از مراکز دانشگاهی دخترانه و پسرانه فرهنگیان شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: خوزستان یکی از استان های پهن و بسیار بزرگ و دارای شهرهای فراوانی است، امروز نیز موفق شدیم با همکاری و کمک نمایندگان مردم منطقه آزاد اروند مراکز دانشگاهی شهرهای آبادان و خرمشهر را جانمایی کنیم.

 

رئیس دانشگاه های فرهنگیان کشور به تقویت مکان های موجود این دانشگاه در منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود برای جذب دانشجو، تربیت معلم و همچنین گسترش زمینه تربیت معلمان آینده در این استان بسیار فراهم شده است.

 

وی منطقه آزاد اروند را بکر دانست و تصریح کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر در منطقه ای بکر و جذاب وجود دارند. با توجه به حمایت مدیران شرکت نفت در این زمینه و پیگیری های نمایندگان و مدیران دانشگاهی در سطح استان خوزستان انجام دادند این مراکز به زودی در این منطقه و خوزستان به سامان می رسند و خبرهای خوبی نیز برای این استان خواهیم داشت.

 

خنیفر از جذب بیش از سه هزار دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان خوزستان خبرداد و یادآور شد: تا سال 96 میزان جذب دانشجو در استان خوزستان کمتر از 200 نفر بود اما به مرور این رقم به 2 تا چهار هزار نفر هم افزایش پیدا کرد و اکنون نیز امیدواریم این میزان جذب به 5 هزار دانشجو برسد.

 

وی با بیان اینکه امسال 10 هزار دانشجو به عنوان معلم تربیت و جذب آموزش و پرورش شدند ابراز کرد: طی 2 سال گذشته این تعداد را جذب کردیم و برای امسال هم وارد آموزش و پرورش خواهند شدو استخدام آنان قطعا رسمی است. در دانشگاه فرهنگیان چه به صورت پیوسته و چه مهارت آموز کسانی که وارد می شوند استخدام صد در صدی آموزش و پرورش خواهند شد.

 

رئیس دانشگاه های فرهنگیان کشور از افزایش پنج رشته تحصیلی در دانشگاه های فرهنگیان خوزستان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه پنج رشته تحصیلی جدید برای این دانشگاه ها پیشنهاد شده در مرحله بررسی هستیم و اولویت هم با رشته های خواهد بود که مورد نیاز استان است.

 

«سید محمد مولوی» نیز در ادامه اظهار کرد: امروز رئیس دانشگاه های فرهنگیان کشور در راستای تقویت واحد آبادان و راه اندازی واحد خرمشهر در این منطقه حضور پیدا کردند تا بخش عمده ای از کمبود نیروی انسانی را جبران کنند.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار از طریق ماده 28 نیروهای خوبی نیز جذب شده اند. ما در آبادان و خرمشهر در بحث این ماده نیروهایی که تبدیل وضعیت شدند عملا هیچ باقی ماندهای نداریم.

 

وی به جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ابراز داشت: برای استان خوزستان در این زمینه هم سهمیه خوبی پیش بینی شده است گر چه هر دو شهرستان آبادان با کمبود نیرو مواجه هستند.

 

مولوی تصریح کرد: در آبادان حدود 480 الی 500 نفر در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم به جز نیروهای اداری و خدماتی با کمبود نیروی آموزش مواجه است. اگر بخواهیم کیفیت را در مدارس افزایش بدهیم باید در بحث کمیت برنامه ریزی بهتری انجام شود.

 

وی از پیگیری جدی مسئله رتبه بندی معلمان خبر داد و بیان کرد: این نوید مسرت بخش را که دغدغه همه معلمان است و دوست دارند این اتفاق رخ بدهد را می دهم. خوشبختانه کمیسیون آموزش مجلس اقدام بی نظیری را در این باره انجام داد و در کمترین زمان ممکن مسئلله رتبه بندی معلمان را در مجلس دو شوری کرد و اکنون در شور دوم کمیسیون در حال بررسی است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: اکنون وارد مواد طرح شده ایم و این نوید را به همه همکاران عزیزم در واحدهای آموزشی و ساختار اداری می دهیم که با یک نگاهی که هم ایجاد انگیزه کند و هم رضایت آنها جلب شود رتبه بندی را دنبال کنیم تا آنان هم بتوانند با فراق بال بهتری در خدمت دانش آموزان و تربیت نسل آینده باشند.

 

وی به افزایش فضای آموزشی در مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد آبادان ویژه دختران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مصوب شده پنج رشته تحصیلی در این دانشگاه ها افزایش پیدا کند نیازمند توسعه فضای آموزشی این مراکز است.

 

مولوی اذعان کرد: در این زمینه با پیگیری های صورت گرفته 4 هکتار زمین برای افزایش فضای آموزشی تخصیص پیدا کرد. به غیر از بحث کد؛ نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان خواهران واحد آبادان این است که تامین کننده نیاز استان خوزستان باشد.

 

وی یاد آور شد: امیدوارم با تفاهم نامه ایی که مقرر شده با منطقه آزاد اروند در این زمینه منعقد شود بتنوانیم فضایی ایجاد کنیم تا در آینده آن مرکز تربیت معلم که در گذشته نیروهای خوبی را تربیت کرده بود هم توسعه فیزیکی و هم رشته ای داشته باشیم و جزو دانشگاه های سرآمد استان خوزستان به شمار آئیم.

 

کد خبر 1070369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha