۱۹ نفر دیگر در سیستان و بلوچستان قربانی کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توصیه به اینکه بیماران پرخطر از ارتباط با دیگران پرهیز کنند، گفت: ۱۹ نفر دیگر در سیستان و بلوچستان قربانی کرونا شدند.

«سید محمد هاشمی شهری» به شناسایی 672 مورد جدید بیمار کرونایی در استان اشاره کرد و به خبرنگار  خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در مجموع 51 هزار و 575 نفر در سطح سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همچنین با فوت 19 نفر دیگر در مجموع آمار جانباختگان به کرونا در استان به هزار و 534 نفر رسید.

 

هاشمی شهری با اعلام اینکه کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته آن است، تصریح کرد: ویروس جهش یافته کرونا، سرایت پذیری و کشندگی بسیار بالایی دارد.

 

وی با بیان اینکه 75 درصد مرگ و میرهای کرونا در بیماران دیابتی، قلبی و عروقی رخ داده است، افزود: بیماران پرخطر به مانند قلبی، دیابتی، سرطانی و خانم های باردار  هیچ رفت و آمدی با دیگران نداشته باشند تا جان آنها به خطر نیفتد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ابراز تاسف از اینکه کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، ادامه داد: تخت های ویژه بخش کرونای بیمارستان های سطح استان پر شده است.  

کد خبر 1070374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha