پیشرفت‌های فناورانه منجر به کاهش ۴ میلیون نفری به دادگستری‌های کشور شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: پیشرفت‌های فناورانه در دوره تحول قضایی سبب کاهش مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به دادگستری‌های سراسر کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان قروه اظهار داشت: پیشرفتهای فناورانه در دوره تحول قضایی سبب کاهش مراجعه بیش از 4 میلیون نفر به دادگستری‌های سراسر کشور شده است.

 


وی در ابتدای این مراسم که بصورت ویدیوکنفرانس و ارتباط مستقیم با ریاست قوه قضاییه صورت گرفت، افتتاح این ساختمان را به مردم شهرستان قروه تبریک گفت و افزود: سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه در دوران تصدی این قوه شامل تحول قضایی، روحیه جهادی و اخلاص کارکنان قضایی و همچنین اطلاع‌رسانی به موقع از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی بوده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: در بحث سامانه‌های قضایی در قوه قضاییه خوشبختانه شاهد تحول عظیمی بوده‌ایم که با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف قضایی کاهش مراجعه بیش از 4 میلیون نفر به دادگستری های سراسر کشور را شاهد بوده‌ایم.

 

وی دادگستری شهرستان قروه را در بحث دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک را در استان از شهرستان‌های برتر عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون اعزام زندانی از زندان قروه به دادگستری صورت نمی‌پذیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان به بحث حقوق عامه پرداخت و اظهار داشت: در معدن قزل قیه سریش‌آباد با ورود دستگاه قضایی استان حکم خلع ید صادر و اجرا شد و براساس نامه مکتوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر به معدن مذکور به شهرداری سریش آباد موضوع در شورای تامین استان مصوب و مقرر گردید از باب صیانت از حقوق عامه کمیته‌ای تشکیل و بر عملکرد درآمد و هزینه‌های آن بصورت مستمر نظارت کرده تا تمامی درآمدهای این معدن صرف مردم شریف بخش سریش‌آباد شود.

 


همچنین در ابتدای این مراسم محمدکریم صادقی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان کردستان به تشریح مشخصات ساختمان جدید دادگستری قروه پرداخت و افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 5053 متر مربع با زیربنای 3520 متر مربع احداث شده که شامل 53 اتاق و 19 شعبه قضایی می باشد که امروز شاهد افتتاح این ساختمان  توسط رئیس کل محترم دادگستری استان هستیم.

کد خبر 1070383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha