داستان جهادگران روزگار کرونا کتاب شد

کتاب «دل پلاس»، جهادگرانه هایی علیه کرونا نوشته محمدعلی جعفری از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر و به محمود شمس الدینی، شهید مدافع سلامت تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، کتاب «دل پلاس» جهادگرانه هایی علیه کرونا نوشته محمدعلی جعفری مشتمل بر 240 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است. این کتاب به محمود شمس الدینی شهید مدافع سلامت تقدیم شده است.

 

کتاب «دل پلاس» شامل پنج فصل است. فصل اول شامل بخش هایی با عناوین کوله پشتی اعمالم، ویروس ووهان نشان، تو خط نه رو خط، پدر پسری و من کرونایی ام، است.بخش های فصل دوم عبارتند از جبران مافات، کنده زیر ساطور، عیدی، سیمای بدون صدا.ترس برادر مرگ است، قصه نرفتن و بازی با مرگ عناوین سه بخش فصل سوم است. فصل چهارم شامل بخش هایی با عناوین شامل آب حبیب از دل سیب، دی جی مجتبی است.فصل پنجم دو بخش با عناوین رادیو بیمارستان و کو آمبولو دارد.

 

محمدعلی جعفری متولد 1366 در یزد نویسنده و مترجم است. وی کتابهایی همچون عمار حلب، سر دلبری، سربلند، شغل شریف، آرام جان، سنجابهای لهستانی، عروسی لاکچری و خانه مغایرت است. نا انسانی،پنج رکن تفکر موثر،سینمای دیوید لینچ، لاکان و امر سیاسی،چگونه ماشین زمان بسازیم، چارلی چاپلین چه کسی بود، آشنایی با نظریه ریسمان و ژاک لاکان از جمله کتابهایی است که جعفری ترجمه کرده است.

 

«دل پلاس» روایتی از شیردلانی که تنها خبط شان این است که دل دارند و غم را نمی خواهند برای هیچ دار و دیاری. آدم هایی که اگر دوست داشتید می توانید بروید توی بحرشان ببینید چه حس و حالی این طوری بیقرار و لاقیدشان کرده که بپرند وسط آتش، تجربه ای هم آغوش خطر که در آن ترس و لبخند و بغض و ابتکار به هم آمیخته. مجاهدانی که چند قدم این طرف تر در دارالعباده یزد داوطلبانه و مردمی طعم این ایام را دیگرگونه چشیده اند.

 

محمد علی جعفری در « دل پلاس» داستان نیروهای از خودگذشته و جهادگری را روایت می کند که در دوران کرونا به بطن خطر رفتند و در عرصه های مختلف اجتماعی، درمانی و خبری و با اقدامات متنوع همچون خبرنگاری، غسالی، دوخت ماسک و تهیه آبمیوه با جان و دل به مردم خدمت رسانی کردند.

 

در معرفی فصل اول کتاب «دل پلاس» آمده است: صفحات این فصل بوی مرگ می دهد، بوی خون، الکل، کافور، وایتکس و آهک. قرار است پا به پای راوی ها قدم بگذارید در غسال خانه، بایستید بالای سر میت کرونایی. جان باختگانی که نه وداعی داشتند و نه ختمی، تنهای تنها.

 

در بخشی از کتاب «دل پلاس » می خوانیم: روزی که خبر دادند بروم برای آموزش غسل سرم گرم کارهای مدرسه بود، یک دفعه مریم آمد توی ذهنم. اگر هنوز سر حرفش بود او هم باید می آمد برای آموزش. به تنها نرفتن می ارزید. تلفن که زدم انتظار داشتم بهانه ای جور کند برای نیامدن. برعکس مصمم تر از دفعه قبل گفت می آید. دیگر نمی توانستم تصمیمم را از او پنهان کنم. وقتی فهمید من هم تصمیم گرفته ام بروم، خیلی خوشحال شد. تلفن را قطع کردم، دوباره خودم را مشغول کارهای مدرسه نشان دادم. اگر مامان فکر سرم را می خواند، خون به پا می شد. به بهانه پیگیری کار اداری از خانه زدم بیرون.

 

گفتنی است، کتاب «دل پلاس» جهادگرانه هایی علیه کرونا نوشته محمد علی جعفری در شمارگان هزار نسخه با قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

 

 

کد خبر 1070423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha