آغاز برداشت یاقوت سبز از باغ های شهرستان زیرکوه

درویشی گفت: از اول تیرماه عملیات برداشت انگور از باغ های شهرستان زیرکوه آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال ۲ هزار و ۲۱۶ تُن انگور از اراضی تحت کشت یاقوت سبز برداشت شود.

«جواد درویشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: برداشت انگور در شهرستان زیرکوه از اوایل تیرماه آغاز شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه ۲۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را باغ های انگور تشکیل می دهند، افزود: امسال پیش بینی می شود که از این اراضی 2 هزار و 216 تُن محصول انگور برداشت شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: ۸۰ درصد از محصول انگور باغ های شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی و ۲۰ درصد به استان های همجوار عرضه می شود.

 

درویشی با تاکید بر اثر خشکسالی بر روی میزان تولید انگور این شهرستان گفت: متاسفانه امسال به دلیل خشکسالی و سرمای بهاره شاهد کاهش میزان برداشت انگور نسبت به سال گذشته در این شهرستان خواهیم بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه روستای محمد آباد قطب کشت محصول انگور در شهرستان زیرکوه است، ادامه داد: ۳۵۰ خانوار در زمینه تولید محصول انگور در باغ های این روستا فعالیت دارند.

 

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی به دنبال این است تا از صنایع فرآوری انگور حمایت کند چرا که این صنعت ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی و جلوگیری از ضایعات محصول را به دنبال دارد.

 

درویشی در پایان گفت: در زمینه حمایت از کشاورزان بحث کشاورز کارت جهت خرید نهاده های کشاورزی و تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1070428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha