استفاده از دیدگاه های نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور

آیت الله عبادی بر استفاده از دیدگاه های نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: استفاده از نخبه ها که سرمایه جامعه هستند و همچنین همکاری و بررسی نظرات آنها به گره گشایی از مشکلات کشور کمک مضاعفی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۶ تیر) در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه هفتم تیرماه، اظهار داشت: انسان به گونه ای خلق شده است که در همه‌ی امور باید انتخاب کند، وقتی بحث انتخابات به وجود می آید ذهن می رود به روی انتخابات قانونی کشوری، در حالی که انسان موجودی است که خلقتاً انتخاب گر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان وقتی می تواند به سعادت برسد که از علوم برخوردار باشد، حیوانات زندگی محدود دارند و هرآنچه که دارند به صورت غریضی می دانند، بر خلاف انسان که همه چیز را باید یاد بگیرد، حتی حرف زدنش را باید یاد بگیرد، اما این یک بعد انسان است.

 

به گفته وی، انسان با حیوان و فرشته تفاوت دارد، انسان در سیر و سلوک معنوی به سمت کمالات نهایی باز هم باید انتخاب کند، چون در عین حالی که دین و علم توامان هستند، یعنی هم خود دین علم است، هم علم در دین دیده شده است.

 

آیت الله عبادی گفت: امروز گرفتار دانش بدون ایمان هستیم، اصل فلسفه یادگیری علم به عنوان راه و رسم زندگی است اما ملاحظه کنید، علم بدون ایمان چه کرده، یعنی آدم آرزو می کند که کاش مغول بی سواد و بی دین می بود، اما این دانشمندان نمی بودند، شهری که مغول باید ماه ها تلاش می کرد تا ویران کند، امروز در لحظه ای ویران می شود.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: نتیجه انتخاب نادرست، شهدای هفت تیر و جنگ تحمیلی هشت ساله می شود که افرادی هم چون دکتر چمران یکی از قربانیان این جنگ است، در دوران شهید رجایی و بعد از آن در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که حتی آن زمان هم امور اجرایی در دست نخست وزیر بود، تا امروز که دوباره نوبر کردیم انتخابی بسیار درست و صحیح را، که می طلبد یک همکاری عظیمی برای حل مشکلات انجام داد.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نخبه ها که سرمایه جامعه هستند و همچنین همکاری و بررسی نظرات آنها به گره گشایی از مشکلات کشور کمک مضاعفی می کند.

کد خبر 1070429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha