آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۲۰ تیر ماه در قزوین

عظیمی گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۰ تیر ماه در استان قزوین آغاز می شود.

«علی عظیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 20 تیر ماه جاری در قزوین آغاز می شود که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این مسابقات در قالب سه منطقه برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: بر این اساس در منطقه یک که شامل شهرستان های قزوین و آبیک می شود، مسابقات به میزانی قزوین و در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد که برادران 20 تیر ماه و خواهران 21 تیر ماه به رقابت در مسابقات قرآنی می پردازند.

 

وی عنوان کرد: در منطقه 2 که شامل شهرستان البرز می شود، برادران 25 تیر ماه و خواهران 26 تیر ماه در آستان مقدس امامزاده احمد (ع) حصار خروان رقابت خواهند کرد.

 

عظیمی اعلام کرد: در منطقه سه که شامل شهرستان های تاکستان، بوئین زهرا و آوج می شود هم مسابقات 24 تیر ماه در شهرستان بوئین زهرا برگزار می شود که برادران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد و خواهران در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بوئین زهرا در رشته های مختلف رقابت خواهند داشت.

 

وی توضیح داد: در این دوره از مسابقات خواهران در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم (پنج جز)، حفظ قرآن کریم (10 جز)، حفظ قرآن کریم (20 جز)، حفظ قرآن کریم (30 جز) و تفسیر عمومی قرآن کریم با هم رقابت خواهند کرد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: آقایان هم در مرحله شهرستانی این مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم (پنج جز)، حفظ قرآن کریم (10 جز)، حفظ قرآن کریم (20 جز)، حفظ قرآن کریم (30 جز)، تفسیر عمومی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان با هم رقابت دارند.

 

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم یادآور شد: در این مرحله 347 نفر از قزوین، 163 نفر از البرز، 67 نفر از بوئین زهرا و 51 نفر از تاکستان شرکت دارند.

 

عظیمی یادآور شد: در مجموع 628 نفر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قزوین شرکت دارند که مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1070434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha