حمایت بنیاد برکت از بنگاه های کوچک اقتصادی در شهرستان کوهدشت

بیرانوند با اشاره به حمایت بنیاد برکت و مستضعفان، گفت: سال گذشته یک هزارو ۲۰۰ فقره وام کم بهره به بنگاهای کوچک اقتصادی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مجتبی بیرانوند» در نشست خبری مجازی، اظهار داشت: پی گیری برای تقویت اشتغال و رفع مشکلات فرا روی تولید از برنامه های مهم در دست اقدام است.

 

فرماندار کوهدشت با اشاره به بنیاد برکت و مستضعفان، افزود: سال گذشته یک هزارو ۲۰۰ فقره وام کم بهره به بنگاهای کوچک اقتصادی پرداخت شده است.

 

وی حمایت بنیاد برکت و مستضعفان از بنگاه های اقتصادی را بستر تقویت تولید دانست و ادامه داد: شهرستان کوهدشت دارای ۵۴ واحد تولیدی است که از این تعداد ۴۲ واحد فعال هستند.

 

بیرانوند با بیان اینکه ۳ واحد تولیدی شهرستان در تملک بانک هستند، افزود:  در بحش کارگاه های کوچک حمایت های لازم در شهرستان انجام می شود که از جمله اعطای تسهیلات با سود چهار درصد و نیز معرفی کارگاهای متمرکز و غیرمتمرکز جهت استفاده از صندوق کارآفرینی می باشد.


وی با اشاره به طرح های حوزه آب شهرستان کوهدشت خاطرنشان کرد: عملیات ساخت تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت بیش از 13 هکتار در جنوب  شهرستان کوهدشت در سال ۹۶ آغاز و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت ابنیه دارد.

 

بیرانوند ادامه داد: ۴۵ میلیارد تومان از محل بانک رفاه به صورت تسهیلات در اختیار آب و فاضلاب استان لرستان قرار داده شده تا ۱۵ ماهه ابنیه های آن به اتمام برسد. 

 

بیرانوند با بیان اینکه ۵۰ درصد از فاضلاب شهر کوهدشت  از نوع چاههای جذبی است، گفت:شبکه فاضلاب شهر کوهدشت نیاز به ۲۰۰ کیلومتر خطوط دارد که نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط اجرا شده است.

 

فرماندار کوهدشت به ساخت سد معشوره نیز اشاره کرد و گفت: سد معشوره که در دولت دهم کلنگ‌زنی  شده ،حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

بیرانوند گفت: سد معشوره یکی از مطالبات به حق و اساسی مردم شهرستان کوهدشت است که این سد بر روی رودخانه کشکان و به نوعی بالادست و سرچشمه رودخانه و در حدفاصل شهرستان دلفان و کوهدشت احداث شده است.
 

کد خبر 1070448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha