استفاده از ظرفیت وقف برای توسعه کتابخانه ها

محمدبیگی گفت: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بعد فرهنگی، توسعه کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» امروز (یکشنبه 6 تیر) در بازدید از کتابخانه عمومی دارالعباس در شهر شریف آباد از توابع شهرستان البرز بیان کرد: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بعد فرهنگی، توسعه کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه در بین افراد فراهم می شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس کتابخانه دارالعباس نمونه ای از کتابخانه هایی است که برمبنای سنت حسنه وقف شکل گرفته است که از واقف این کتابخانه تقدیر و تشکر می کنیم.

 

وی افزود: حاجیه خانم قربانی از واقفان کتابخانه عمومی در اقدامی بسیار شایسته 2 طبقه از منزل شخصی خود را وقف کتابخانه کرده و با این اقدام خداپسندانه باعث جذب کودکان بسیاری به کتابخانه عمومی شهر شریف آباد شده است.

 

در ادامه شهردار شریفیه اظهار کرد: هر چه قدر در سطح شهر کتابخانه‌ ها گسترش یابد، نشان از فرهنگ بالای مردم آن شهر دارد؛ چراکه وجود چنین اماکنی در سطح شهر در پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

 

«سید تقی فلاح امینی» خاطر نشان کرد: در خصوص برطرف کردن مشکلات و نیاز های کتابخانه و تسریع در تکمیل پروژه کتابخانه شهر شریفیه و جذب اعتبارات آماده مساعدت هستیم.

 

«سعید محمدخانی» رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البرز هم در این بازدید گزارشی از کتابخانه دارالعباس ارائه کرد.

کد خبر 1070523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha