۵ اولویت مسایل فرهنگی استان هرمزگان تدوین و تصویب شد

در شصت و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان، پنج اولویت مسایل فرهنگی این استان پس از بحث و تبادل نظر، تدوین و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اظهار کرد: بر اساس اعلام شورای فرهنگ عمومی کشور، 11 استان به عنوان پایلوت باید اولویت ها، مسایل و سیاست های فرهنگی استان خود را اعلام کنند که پس از تصویب نهایی به مدت یک سال اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: بر این اساس کارگروه های تخصصی و پژوهشی شکل گرفت و مکاتبات لازم با دستگاه ها و موسسات مرتبط انجام  و لیست مسایل، مشکلات و معضلات فرهنگی استان تهیه که پس از جمع بندی پنج محور اصلی مشخص شد.

 

نماینده ولی فقیه استان هرمزگان عنوان کرد: این پنج اولویت به صورت کلی و برای تصویب اولیه و تبادل نظر اعضا ارایه شده است و سپس در جلسات تخصصی تر به جزئیات و نحوه اجرا و شرح وظایف آن خواهیم پرداخت.

 

وی گفت: با توجه به گستردگی و شمولیت مسایل فرهنگی، رسیدن به پنج اولویت اصلی کار بسیار دشواری است و در این خصوص دیدگاه ها و نظرات متفاوتی وجود دارد که همه آنها قابل احترام است.

 

« رضا کمالی زرکانی »، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز به تشریح پنج مساله اولویت دار فرهنگ پرداخت و گفت: ضعف برنامه های آموزشی و تربیتی،تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی،پیامدهای فرهنگی آسیب های اجتماعی،ضعف ارزش ها و باورهای فرهنگی،عدم برنامه های منسجم فرهنگی و آموزشی،ضعف و کمبودهای زیرساخت های فرهنگی از مهمترین مسایل فرهنگی استان هرمزگان است.

 

 

کد خبر 1070574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha