دور جدید سرکوب مخالفان فصل دیگری برای قدرت گیری «بن سلمان»

محمد بن سلمان درحالی سرکوب مخالفان و فعالان داخل و خارج عربستان را از سرگرفته است که سازمان های حقوقی نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، با توجه به انتقادهای حقوقی و بین المللی مبنی بر نقض حقوق فعالان و مخالفان درعربستان و خارج از آن توسط رژیم سعودی، مقامات این کشور جمعی از فعالان را دستگیر کردند تا فصل دیگری از سرکوب ها را آغاز کنند، زیرا این مسئله به اینجا ختم نمی شود، بلکه موارد نقض بیشتر حقوق بشر در این رژیم تشنه به خونریزی و انتقام از بی گناهان ادامه دارد.

 

منابع حقوقی فاش کردند: رژیم عربستان مخالفان و فعالان این کشور از جمله سه زن را بازداشت کردند که دکتر لینا شریف یکی از از این سه زن بازداشت شده در زندان های سعودی است که از ماه می گذشته دستگیر شده است. این درحالی است که 100 فعال زن دیگر نیز در بازداشت خودسرانه این رژیم به سرمی برند. مقامات سعودی برنامه های هدفمند و منظمی را برای شکنجه آنها داخل زندان ها اجرا می کنند. این شکنجه ها و بدرفتاری ها با منشورها و کنوانسیون های بین المللی و اصول اخلاقی که احترام به کرامت انسانی را می طلبد، مغایرت دارد.

 

به گفته منابع حقوقی، بازداشت شریف به دلیل فعالیت های حقوقی و اجتماعی اش و درخواست آزادی زندانیان در زندان های سعودی انجام شد. تاکنون مکان بازداشت این پزشک و سرنوشت وی مشخص نیست. مقامات عربستان تلاش کردند به زندانیان اجازه دیدار با خانواده هایشان را ندهند و از این مسئله به عنوان اهرم فشار بر زندانیان و خانواده های آنها استفاده می کردند. به طوری که یکی از فعالان سالها اجازه دیدار و تماس با خانواده اش را نداشته است.

 

فعالان شبکه های اجتماعی در حمایت از زندانیان سیاسی در زندان های عربستان ازماه می 2021 میلادی کمپین اینترنتی را با هشتگ«# بازداشت_ جوانان_ جنایت» به منظور آزادی جوانان بازداشت شده به راه انداختند. این فعالان خواستار آزادی فوری زندانیان منتقد به سیاست بستن دهان معترضان شدند. مقامات ریاض هرکسی که عقیده و نظر خود را بیان می کند، دستگیر می کند.

 

شورای حقوق بشر در چهل و هفتمین جلسه خود اعلام کرد: عربستان در میان کشورهایی است که نگرانی هایی را درباره وضعیت حقوق بشر ایجاد کرده است، زیرا همچنان تعهدات بین المللی خود را نادیده می گیرد.

 

شورای حقوق بشر در نشست های پیشین خود ریاض را مورد انتقاد قرار داده است. با این حال، مقامات بر ارتکاب نقض بیشتر حقوق بشر اصرار دارد.

 

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارش خود آورده است که دولت بایدن به وعده های انتخاباتی خود مبنی بر بازخواست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان عمل نکرده است.

 

این سازمان به همراه 41 سازمان دیگر از جو بایدن خواست به موجوب قانون «مگنیتسکی» مسئولان عالی رتبه عربستان از جمله بن سلمان را تحریم کند.  در زمانی که بایدن جنایت محمد بن سلمان در حق فعالان و مخالفان عربستانی را برخلاف وعده هایش نایده می گیرد، مقامات سعود هدف قرار دادن مخالفان را ادامه می دهد.

 

بی توجهی به نقض حقوق بشر در عربستان قربانیان بیشتری خواهد داشت و بازداشت های اخیر فعالان سیاسی از جمله سه زن این مسئله را ثابت می کند که سکوت در قبال جنایت مقامات سعودی باعث می شود که آنها جسورتر به کار خود ادامه دهند.

 

کد خبر 1070611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha