مصرف برق در خراسان جنوبی ۲۰ درصد افزایش یافت

دادگر گفت: از ابتدای امسال مصرف برق در خراسان جنوبی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید دادگر» امروز (۶ تیر) در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ میانگین بار مصرف برق در استان خراسان جنوبی ۲ درصد بوده اما در سال جاری میانگین بار مصرف به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش مصرف برق را در استان داشته ایم، یادآور شد: میانگین نرخ خاموشی‌های برق در استان بسیار پایین‌تر از کشور است.

 

وی با اشاره به پدیده شوم رمز ارزها در افزایش مصرف برق، بیان کرد: در خراسان‌ جنوبی نیز شاهد استفاده از دستگاه ماینر برای تولید برق هستیم و تاکنون از ۵۷ مشترک رمز ارز غیر مجاز کشف شده است.

 

دادگر با بیان اینکه ۳۴۶ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده که ۱۵۰ دستگاه از این تعداد به عنوان کالای قاچاق کشف شده است، افزود: ۴۶۰ میلیارد تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام شرکت توانیر هر فردی که از وجود دستگاه ماینر به شرکت برق اطلاع دهد و همکاری لازم برای کشف را داشته باشد تا سقف ۲۰ میلیون تومان هدیه دریافت می‌کند.

 

وی با بیان وجود ۳۹۰ هزار مشترک برق در این استان، عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد مشترکان مصرف خانگی هستند و هیچ روستای بدون برق در خراسان جنوبی وجود ندارد.

 

دادگر با اشاره به اینکه حدود هشت درصد مصرف برق استان از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۵۶ نیروگاه خورشیدی در استان وجود دارد که ۲۳ مگاوات برق تولید می‌کنند.

 

کد خبر 1070644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha