پذيرش  هزار و ۵۶۴  نفر در مراکز ترک اعتیاد ایلام

معاون توسعه‌ پيشگيري و درمان اعتیاد اداره كل بهزيستي ايلام گفت: یک هزار و ۵۶۴ طی سال گذشته در مراكز ترك اعتياد اين سازمان در سراسر استان پذیرش و مورد درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «فروزان  افسرده»  به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر  در گفت و گو با خبرنگاران، با  بیان اینکه شمار پذیرش شدگان این مراکز نسبت به سال ماقبل آن‌کاهش داشته علت این مساله را تعطیلی دوره ای این مراکز در طول سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

 

معاون توسعه‌ پيشگيري و درمان اعتیاد اداره كل بهزيستي ايلام  یادآور شد: اين افراد در ۱۶ مركز درماني اقامتي ميان مدت غير دولتي که با نظارت این اداره کل فعالیت دارند مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شده اند.

 

وی همچنین با بیان اینکه پارسال  نخستین کمپ ترک اعتیاد بانوان در مرکز استان افتتاح شد، افزود:  همچنین در این مدت پذیرش و خدمات دهی ۲۷۹ مصرف کننده مواد مخدر  در مراکز کاهش آسیب(توزیع وسایل بهداشتی بین مصرف کنندگان مواد مخدر جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار و انجام تست اچ ای وی ) انجام گرفته است.

 

افسرده پرداخت يارانه درمان به مراكز ترك اعتياد را از جمله حمايت هاي بهزيستي از اين مراكز برای درمان مصرف کنندگان مواد مخدر نیازمند عنوان كرد و‌ گفت: كه در اين زمينه پارسال در مجموع حدود ۱۰۰ نفر از یارانه ۶۶۰ میلیون ریالی در این زمینه برخوردار شده اند.

 

معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتیاد  اداره كل بهزيستي ايلام گفت: همچنين به منظور جلوگيري از بازگشت بهبود يافتگان به مصرف مواد مخدر و بازگشت آن ها به زندگي، بهزيستي با پرداخت تسهيلات اشتغالزايي از اين افراد حمايت مي كند.

 

وی با بیان اینکه در اين زمينه پارسال به ۸۴ بهبود یافته ۴۲ میلیارد ریال  تسهیلات اشتغالزايي پرداخت شده است، تصریح کرد:  گذشت يكسال از ترك و بهبودي و عدم بازگشت به مصرف مواد مخدر با تائيد مركز ترك اعتياد و داشتن توانائي شغلي و مهارت خاص فني و حرفه اي را از جمله شرايط لازم براي پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به بهبود يافتگان است.

 

معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتیاد  اداره كل بهزيستي ايلام خاطرنشان کرد: در اين زمينه حمايت بهبود يافتگان براي اشتغالزايي در سال جاري به صورت گسترده تر در دستور كار اين اداره كل قرار دارد.

کد خبر 1070654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha