معرفی کتاب «انتظار عامیانه عالمانه عارفانه» در قالب شنبه های کتاب مساجد

کتاب «انتظار عامیانه عالمانه عارفانه» نوشته علیرضا پناهیان از انتشارات بیان معنوی توسط کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) گوجان در قالب شنبه های کتاب مساجد معرفی شد.

«فاطمه جعفری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «انتظار عامیانه عالمانه عارفانه» نوشته علیرضا پناهیان از انتشارات بیان معنوی توسط کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) گوجان در قالب شنبه های کتاب مساجد معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) مسجد صاحب الزمان (عج) گوجان از شهرستان فارسان ادامه داد: گرچه کتاب های ارزشمند و فراوانی در باب مهدویت و انتظار نگاشته شده است، اما تجزیه و تحلیل سازنده ترین مفهوم در زمینه مهدویت، که همان انتظار فرج است کمتر مورد گفتگوی عالمانه قرار گرفته است.

 

وی ابراز کرد: نویسنده در این کتاب با توجه توامان به مفهوم انتظار در شبکه معارف دینی و مباحث انسان شناسانه، مباحثی استدلالی و کاربردی بر پایه معارف اهل بیت (ع) ارائه داده است.

 

جعفری تصریح کرد: در عصری که توجه به مفهوم کلیدی انتظار بیش از هر زمانی فراگیر شده و علاقه مندی قشر دانشجو برای گفتگوی عالمانه از معارف مهدوی مشهود است، کتاب حاضر که بخش مهمی از معارف و مفاهیم عمیق انتظار به زبانی شیوا و در عین تحلیلی بیان کرده است، می تواند به عنوان یک متن درسی برای دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

در بخشی از این کتاب آمده است: یکی از آثار سوء نگاه عامیانه به موضوع منجی و مهدویت، عدم اشاعه فرهنگ اصیل انتظار در جهان بشریت است. وقتی ما سطحی نگاه کردیم، و تئوری‌های حکومت آقا امام زمان (ع) را به صورت علمی بیان نکردیم و تحلیلی عالمانه از موضوع مهدویت و منجی ارائه ندادیم، کم‌کم این موضوع به یک امر خیالی و یا خرافی تبدیل شده و مانند یک سد بزرگ سبب می‌شود که نتوانیم فرهنگ اصیل انتظار را، به‌ویژه در میان نخبگان، اشاعه دهیم و ذهن‌ها را به صورت دقیق متوجه این موضوع کنیم.

 

کد خبر 1070681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha