هم‌اندیشی معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

هم‌اندیشی معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی و مراکز و موسسات تخصصی سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، «فاطمه‌کبری متولیان» معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مراسم اختتامیه این هم‌اندیشی که یکشنبه 6 تیرماه در مجتمع فرهنگی حضرت نرجس(س) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران مرجعیت علمی مسائل زن و خانواده را در افق 1414 برای خود در نظر گرفته است، گفت: مرجعیت علمی به معنای راهبری کلان پژوهشی مسائل زن و خانواده در جامعه است.


وی با بیان اینکه دست‌یابی به مرجعیت علمی نیازمند تولید ادبیات نظری است، اضافه کرد: تولید ادبیات نظری خود نیازمند نیازسنجی دقیق در عرصه کشوری، بین‌المللی و استانی است.


معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران یکی دیگر از لازمه‌های دست‌یابی به مرجعیت علمی را شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها دانست و ادامه داد: باید این هدف کلان را به اهداف جزئی تبدیل کنیم و هر سال به قسمتی از آن دست یابیم.


وی تعیین قالب‌های فعالیت و راهبری را لازمه دیگر دست‌یابی به مرجعیت علمی دانست و گفت: استان‌های مختلف دارای توانمندی‌های متنوعی هستند و هر استان باید با شناخت درست از قالب مناسب فعالیت خود آن را به فعلیت برساند.


 متولیان با اشاره به آغاز فرایند اشراب پژوهش در نظام آموزشی این امر را یکی دیگر از لازمه‌های دست‌یابی به مرجعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و افزود: گروه‌های علمی نیز به گروه‌های علمی تربیتی تبدیل شده‌اند تا در کنار مباحث علمی، وظایف تربیتی را نیز دنبال کنند.


وی طلاب و اساتید مقطع سطح چهار حوز‌ه‌های علمیه خواهران را ظرفیت مهمی برای تولید و به فعلیت رساندن آثار علمی دانست و اضافه کرد: آنان مهم‌ترین پشتوانه مطالعاتی اهداف معاونت پژوهش به شمار می‌روند.

کد خبر 1070786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha