مرثیه خوان حسینی از زندان های آل سعود آزاد شد

مقامات عربستان «محمد بوجباره» مرثیه خوان حسینی را که از دسامبر ۲۰۲۰ میلادی در زندان های آل سعود به سرمی برد، آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، مقامات عربستان،  «محمد بوجباره» مرثیه خوان حسینی را که 11 دسامبر 2020 میلادی به دلیل برپایی مجلس اربعین حسینی بازداشت کرده بودند، آزاد کردند.

 

مقامات عربستان حملات سیستماتیک خود علیه مخالفان سیاست های این رژیم در شهرهای مختلف این کشور را ادامه می دهد.

 

وزارت کشور عربستان هنوز دلیل آزادی وی را اعلام نکرده است.

 

فعالان عربستانی با دوربین تلفن های همراه لحظه آزادی محمد بوجباره را در میان خوشحالی خانواده و فرزندانش را فیلمبرداری کردند.

 

بوجباره بیش از هفت ماه در زندان های عربستان که مملو از فعالان و مدافعان حقوق بشر است، زندانی بود.

 

فعالان دینی پس از بازداشت وی اعلام کردند که رژیم سعودی شعایر حسینی را هدف مستقیم قرار داده است و شیعیان را برای ادای مناسک دینی شان در تنگنا قرار داده است.

 

این فعالان با انتقاد از عملکرد مقامات سعودی اعلام کردند که عشق به امام حسین(ع) به اتهامی تبدیل شده است که رژیم سعودی برای آن مجازات می کند.

 

دادگاه جنایی در الدمام «محمد بوجباره» مرثیه خوان حسینی را به 9 ماه حبس و هشت جوان دیگر شیعه را به چهارماه حبس محکوم کرد.

 

مقامات سعودی وی را به همراه هشت جوان دیگر به نام های علی العبد المحسن، محمد عبدالرسول، محمود السلطان، هانی القاضی، حیدر آل صالح، احمد القرشی، احمد بن علی الحجی و عون الحجی بازداشت کردند. این جوانان در چهارم اکتبر گذشته به دلیل عکاسی از راهپیمایی اربعین حسینی بازداشت شدند.

 

ناظران مسئله حقوق بشر در عربستان اعلام کردند: این حکم ها در حالی صادر شده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در نشست سرمایه گذاری آینده که در 25 اکتبر 2017 میلادی در ریاض برگزار شده بود، ادعا کرد که اعتدال باز می گردد و از گفتمان دینی افراط گرایانه رهایی می یابیم.

 

مقامات امنیتی سعودی بازداشت شهروندان عربستانی را ادامه می دهد. به طوری که اخیرا تعدادی از روحانیون شیعه الاحساء و قطیف را دستگیر کردند.

 

مقامات سعودی همچنین روز گذشته( یکشنبه ششم تیر 1400) سمر بدوی و نسیمه الساده را که نزدیک به سه سال زندانی بودند، آزاد کردند.

کد خبر 1070868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha