اتمام مجتمع آموزشی امام رضا(ع) کمبود مدرسه در شمال بیرجند را مرتفع می‌کند

چاوشان گفت: اتمام پروژه مجتمع امام رضا علیه السلام می تواند مشکل کمبود مدرسه در شمال شهر بیرجند را حل کند و بعد باید به سایر نقاط شهر و شهرک های جدید برای ساخت مدرسه بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» امروز (7 تیر) در جریان بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع آموزشی در حال ساخت امام رضا(علیه السلام) مهرشهر با اشاره به اینکه این مجتمع از پروژه های آستان قدس رضوی است، اظهارداشت: مجتمع آموزشی امام رضا(علیه السلام) در دو فاز و 32 کلاس درس پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه فاز اول این مجتمع برای دانش آموزان ابتدایی و فاز دوم متوسطه خواهد بود، افزود: نمازخانه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و زمین ورزشی، آزمایشگاه و هر انچه برای یک مجتمع نیاز است در این پروژه پیش بینی شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها فاز اول طرح که شامل 18 کلاس درس می شود، در حال اجرا است و آن هم بدلیل کمبود اعتبارات کند پیش می رود، گفت: فعلا طبق قرارداد استان قدس با پیمانکار این طرح در فاز اول تا مرحله اجرای سقف پیش خواهد رفت اما ما در خواست داریم که کل پروژه را تا مرحله حداقل 30 درصد آستان قدس پیش ببرد.

 

چاوشان با بیان اینکه برای اتمام پروژه حداقل 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: حسب در خواستی که با امضای استاندار خراسان جنوبی به تولیت آستان قدس برای اتمام پروژه ارسال شده است، امیدواریم که آستان قدس حداقل فاز دوم پروژه را هم تا مرحله 30 درصد پیش ببرد تا بتوانیم از اعتبارات دولتی برای ادامه کار جذب کنیم.

 

وی گفت: این مجتمع چون فضاهای مشترک متعددی دارد قابلیت بهره برداری در یک فاز را ندارد و باید به اتمام برسد.

 

مدیرکل نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه در سال 99 عملیات اجرایی آن آغاز شده است، گفت: زمان مشخصی برای بهره برداری وجود ندارد اما امسال که مطمئنا آماده بهره برداری نخواهد شد.

 

چاوشان گفت: اتمام و پایان پروژه مجتمع امام رضا(علیه السلام) می تواند مشکل کمبود مدرسه در شمال شهر بیرجند را حل کند و بعد باید به سایر نقاط شهر و شهرک های جدید برای ساخت مدرسه بپردازیم.

 

 

کد خبر 1070909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha