جامعه حریم خصوصی افراد نیست/ چارچوب های عفاف الزام آور است

اسلاملو با اشاره به اهمیت رعایت قوانین و مقررات حجاب و عفاف گفت: جامعه حریم خصوصی افراد نیست و هر فرد ملزم به رعایت قوانین مرتبط به حجاب و عفاف است.

« نعیمه اسلاملو» در خصوص این پرسش که در کشور ما آزادی حق پوشش وجود دارد یا خیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: در کشور ما چارچوب هایی برای پوشش معین کرده اند و در عین حال آزادی پوشش وجود دارد. 

 

مدیر موسسه فرهنگی خیبر افزود: هر فرد از هر رنگ و مدل پوششی در ایران می تواند استفاده کند اما این چارچوب نوع لباس باید به گونه ای باشد که به هنجارهای جامعه ضربه نزند.

 

وی اظهار کرد: در تمامی کشورهای جهان شاهد این هستیم که برای پوشش اجتماعی خود قوانین معینی را در مکان های متعدد مقرر کرده اند. 

 

پوشش لباس تنها مرتبط به خود شخص نیست

 

اسلاملو با اشاره به اینکه پوشش لباس تنها مرتبط با خود شخص نیست بیان کرد: علم فیزئولوژیک ثابت کرده است که نوع پوشش ما روی ذهن و روان طرف مقابلمان تأثیر گذار است.

 

وی ادامه داد: در نتیجه ما حق انتخاب پوشش داریم در چارچوب هایی که برایمان معین شده است؛ چرا که جامعه حریم خصوصی ما نیست. 

 

وی اظهار کرد: ایران یک کشور اسلامی است و بیش از ۹۵ درصد مردم آن مسلمان هستند و هنجارهای کشور ما براساس فرهنگ و دین مردم است. 

 

مدیر موسسه فرهنگی هنری خیبر خاطرنشان کرد: گرایش به اسلام در سطح دنیا در حال رشد است و بانوان بیشترین افرادی هستند که به این دین گرایش دارند، اکثر این بانوان علت پذیرفتن اسلام را حجاب و احساس امنیت و آرامش عنوان می کنند.

 

*گفت و گو از مهدیه دانایی

 

 

کد خبر 1070961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha