برگزاری آئین پایانی جشنواره ملی «خوشنویسی آیات ۱۴۰۰» در شیراز

سهرابی گفت: آئین پایانی جشنواره ملی «خوشنویسی آیات ۱۴۰۰» چهارشنبه ۹ تیر ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با حضور امام جمعه شیراز و نماینده فقیه در فارس در تالار «حافظ» فرهنگ و ارشاد فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 7 تیر) با اشاره به برگزاری آئین پایانی جشنواره ملی «خوشنویسی آیات 1400» در جمع خبرنگاران گفت: مراسم پایانی این جشنواره چهارشنبه 9 تیر ساعت 18 و 30 دقیقه با حضور امام جمعه شیراز و نماینده فقیه در فارس در تالار «حافظ» فرهنگ و ارشاد فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» با هدف بزرگداشت «میرزا احمد نی ریزی»، استاد بزرگ قرآن نویسی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز برگزار شده است.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌ های فرهنگی و هنری مرتبط با خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده ‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زنده یاد «میرزا احمد نی ریزی» از اهداف این جشنواره است.

سهرابی با اعلام قالب‌های این جشنواره گفت: قالب جشنواره، ثلث و نسخ است و ثبت نام و ارسال اثر از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نشانی fars.farhang.gov.ir انجام ‌شده است.

کد خبر 1070996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha