هفت مرکز تجزیه هوشمند پستی در کشور راه اندازی می شود

سبحانی فر با اشاره به اینکه لازم است به سمت هوشمند سازی برویم، گفت: هفت مرکز تجزیه هوشمند پستی در کشور در دستور کار قرار دارد که شیراز سومین آن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رمضانعلی سبحانی فر» امروز (دوشنبه 7 تیر) در مراسم افتتاحیه شبکه توزیع هوشمند مرسولات پستی پست استان فارس که با حضور «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: پست مثل گذشته نیست که نامه جابجا کند و امروز پست سکوی تجارت الکترونیک قرار دارد.

مدیر عامل پست ایران با یادآوری این مطلب که امروز به مکان های بیشتر برای پست نیازمندیم پیش از این در فضای کوچک 500 متری نامه ها تجزیه و توزیع می شد اما امروز در تهران 15 هزار متر مکان پست افزایش پیدا کرد، تاکید کرد: در مراکز بزرگ استان باید مراکز پست تغییر کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ناوگان شهری و برون شهری باید توسعه یابد، افزود: در این مدت صددرصد ناوگان شهری را افزایش دادیم و 400 دستگاه وانت برای مراکز استان ها خریداری شد و پیش از این یک دستگاه کامیون بین چند استان تردد داشت که اکنون تعداد کامیون های پست را 30 درصد افزایش دادیم.

سبحانی فر با اشاره به اینکه لازم است به سمت هوشمند سازی برویم، افزود: هفت مرکز تجزیه هوشمند پستی در کشور در دستور کار قرار دارد که شیراز سومین آن بود و با خرید هفت هزار باکس و چهار هزار ترولی، بسته های مردم، به سلامت به دست مردم می رسد.

وی با اشاره به لزوم اجرای خدمات نیابتی ادارات تاکید کرد: استانداران خدمات ادارات را به پست تحویل دهند و با هماهنگی وزارت صمت، مدیریت راهبردی رهسپاری اقلام را به دست خواهیم گرفت تا بتوان توزیع اقلام یارانه ای و غیر یارانه ای را انجام دهد.

سبحانی فرد گفت: در بخش نمایشگاه مجازی کتاب تعداد یک میلیون 300 هزار جلد کتاب در فاصله سه و نیم روز توسط پست به اقصی نقاط ایران ارسال شد.

بر اساس این گزارش در ادامه «عنایت الله رحیمی»، استاندار فارس هم گفت: پست از اثرگذار ترین سازمان ها در ارتباطات اجتماعی از گذشته های دور تاکنون بوده است و امروز نقش خودش را بیش از پیش ایفا می کند.

کد خبر 1071024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha