نظام اجتماعی سالم در گرو نظام اداری سالم است

جاذب گفت: اگر می خواهیم اقتصاد و نظام اجتماعی سالم داشته باشیم باید نظام اداری سالم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس جاذب» امروز(دوشنبه، ۷ تیر) در جلسه هماهنگی هفته قوه قضاییه و پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهارکرد: آیت الله شهید بهشتی یک عالم، فقیه و سیاستمدار بوده که منشاء خدمات بسیار برای انقلاب و نظام بود.

 

رییس دادگستری بندر آستارا با بیان اینکه اگر می خواهیم اقتصاد و نظام اجتماعی سالم داشته باشیم باید نظام اداری سالم داشته باشیم، افزود: قانونی با عنوان نظام سلامت اداری وجود دارد که مدیران این قانون را مطالعه کنند.

 

وی تصریح کرد: استفاده از اموال دولتی، رشوه، اختلاس و آسیب به امکانات دولتی از مصادیق جرم است و مدیران، این گونه جرائم حوزه فعالیت خود را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

 

جاذب با اشاره به اینکه پیگیری های مربوط به قرارداد خط ریلی آستارا و میزان درآمدزایی حاصل از فعالیت های تجاری در دستور کار دستگاه قضا در شهرستان قرار دارد، گفت: پیگیری علت به گل نشستن برخی کشتی ها و یدک کش ها در بندر آستارا و مسائل مالی مجتمع مسکن مهر نیز جزء برنامه ها است.

 

*مسئولان آیت الله شهید بهشتی را الگوی خود قرار دهند

«سید سعید میرقربانی» نیز در این جلسه از حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تقدیر و تشکر کرد و افزود: مردم در انتخابات با حضور خودشان جواب دندان شکن به دشمنان نظام و انقلاب دادند و نقشه هایشان را نقش بر آب کردند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامیداشت و گفت: اقدام تروریستی منافقین در ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ دل علاقمندان به انقلاب و نظام را به درد آورد.

 

وی با بیان اینکه آیت الله شهید بهشتی شیفته خدمت به مردم بود نه تشنه قدرت، تصریح کرد: مسئولان باید این شخصیت بزرگوار را الگوی خود قرار دهند و صادقانه به مردم خدمت کنند.

 

میرقربانی با اشاره به اینکه اندیشه های آیت الله شهید بهشتی برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) بود و این اندیشه ها باید به اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تبیین شود، گفت: منافقان نتوانستند با منطق و اندیشه آیت الله بهشتی مقابله کنند و او را به شهادت رساندند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا خاطرنشان کرد: با تلاش کارکنان قوه قضاییه شاهد برقراری امنیت و مبارزه با بی عدالتی در جامعه هستیم و امیدواریم در این راستا همه ادارات به یاری دستگاه قضا بشتابند.

 

*مبارزه با فساد در دستور کار دستگاه قضا است

«یاسر همدمی» نیز در این جلسه یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامیداشت و افزود: در بیان شخصیت و بزرگی آیت الله شهید بهشتی همین جمله کافی است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند« بهشتی یک ملت بود.»

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با بیان اینکه مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری در دستور کار دستگاه قضا است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با فساد برخورد قاطع با اشخاصی است که مرتکب جرم می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فساد در قانون نظام سلامت اداری کمیته ای با عنوان سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وجود دارد، تصریح کرد: در بحث سلامت اداری باید شفاف سازی در اقدامات و کارهای که انجام می شود، صورت گیرد.

 

همدمی بر نهادیه شدن شفاف سازی، افزایش پاسخگویی، شایسته سالاری، نظارت بر عملکرد کارکنان و تقویت ارزش های اخلاقی در ادارات تاکید کرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا اظهارکرد: واحدهای بازرسی و حراست ادارات، به عملکرد کارکنان نظارت و هر گونه فساد را به دادستانی گزارش کنند.

 

کد خبر 1071042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha