گام اول حل اختلاف خانوادگی در مساجد توسط مصلحین

علیان از صدور ابلاغ مصلحین برای امامت مساجد منتخب و یک معتمد محله با هدف حفظ انسجام خانواده خبر داد و گفت: در این طرح، پرونده های مربوط به اختلاف خانوادگی در گام اول به مصلحین محلات ارجاع می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «نجفعلی علیان» در نشستی با خبرنگاران به تعریف عدالت از دیدگاه شهید بهشتی پرداخت و گفت: عدالت از منظر جهان اسلامی به مسئول پاسخ گو و جامعه قابل انتقاد اشاره دارد و اگر مسئولی پاسخ گو نباشد، آن جامعه مورد خطر است و جامعه اسلامی، جامعه ای هوشیار با انسان های با دقت است و معیار عدالت، عمل به قانون تعریف می شود.
رئیس اداره دادگستری شهرستان گلپایگان با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی که وظیفه اجرای عدالت و گسترش و پاسداری از آن را برعهده قوه قضائیه می داند، بیان کرد: سند تحول قوه قضائیه یک برنامه برگرفته از چکیده قوانین بالادستی، تجربیات این قوه و بیانات رهبری در هفته قوه قضائیه و جمع آوری نظرات نخبگان این حوزه است.
وی مبارزه با فساد و مفسد، پیشگیری از اطاله های دادرسی همراه با سرعت و دقت و ایجاد امنیت قضایی همراه با کرامت انسانی و رعایت حقوق اصحاب پرونده را از اهداف اولیه سند تحول توصیف کرد.
علیان، راه اندازی دفتر قضائی و راه اندازی باشه الکترونیکی و اجرایی شدن سامانه سهام ، راه اندازی سامانه چک های برگشتی، راه اندازی سامانه ساما، استفاده از جایگزین های حبس و استفاده از پابند الکترونیک، راه اندازی سامانه عدل را از اقدامات این اداره در یکسال اخیر عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ جلسه دادرسی الکترونیکی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون برگزار شده است و بیش از ۹۵ درصد ابلاغ ها از طریق سامانه ثنا با هدف حفظ حریم خصوصی افراد ارسال می شود که میزان آن در یکسال اخیر ۱۲۰ هزار مورد بود
رئیس اداره دادگستری شهرستان گلپایگان از مکانیزه کردن پرونده های سبک خبر داد و تشریح کرد: ۳۵ هزار و ۵۵۱ پرونده به اداره دادگستری گلپایگان در یک سال اخیر وارد شده است وبا بیان اینکه ۳۴ هزار و ۶۱۶ پرونده رسیدگی و حکم قطعی صادر شده است.
وی از وارد شدن هزار و ۲۰۱ پرونده در سه ماه اخیر به شورای حل اختلاف خبر داد و گفت ۲۰۰ مورد این پرونده ها با صلح و سازش، به سرانجام رسیده است.
علیان با بیان اینکه ۵.۶ درصد کاهش در شهرستان گلپایگان یافته است، گفت: اداره دادگستری شهرستان گلپایگان با همکاری امام جمعه شهرستان با هدف توجه به خانواده ها، ابلاغ مصلحین برای امامت جماعت مساجد و یک نفر از معتمدان محله و از طرف معاونت فرهنگی  اداره دادگستری استان اصفهان صادر کرده است که گام اول رفع اختلافات خانوادگی است./

کد خبر 1071063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha