۴۰۴هزار قطعه طیور بومی خراسان جنوبی علیه بیماری«نیوکاسل» واکسیناسیون شدند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۴هزار قطعه طیور بومی خراسان جنوبی علیه بیماری«نیوکاسل» واکسیناسیون شدند، گفت: بیماری نیوکاسل به عنوان شایع ترین بیماری طیور کشور می تواند خسارات زیادی به صنعت طیور استان وارد کند.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در بین طیور و پرندگان وجود دارد و به سه صورت تنفسی، گوارشی و عصبی خودش را نشان می دهد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از شیوع بیماری نیوکاسل است، افزود: با توجه به اینکه واکسن این بیماری گران شد اما واکسیناسیون به سه صورت چشمی، آشامیدنی و تزریقی به خوبی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: مرحله اول واکسیناسیون بیماری نيوكاسل از ابتدای سال آغاز شده است و تاکنون 404 هزار قطعه از طيور بومی استان به صورت رايگان واکسیناسیون شدند.

 

اصغرزاده در ادامه عنوان کرد: واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در سه مرحله انجام می شود و مرحله دوم واکسیناسیون این بیماری در آبان ماه اجرا خواهد شد و بدانید که بیماری نیوکاسل به عنوان شایع ترین بیماری طیور کشور ممکن است خسارات زیادی به صنعت طیور استان وارد کند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 795 واحد گوشتی در استان وجود دارد، گفت: در خراسان جنوبی 44 واحد تخم گذار فعالیت دارند و امیدواریم این واحدها به دستورالعمل های بهداشتی توجه کنند.

 

وی در پایان بیان داشت: محصولات طیور خراسان جنوبی به استان های همجوار از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان ارسال می شود و در حال حاضر صادرات این محصولات ممنوع است.

کد خبر 1071112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha