اعمال دو طرح حمایتی برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا/ از فعالان گردشگری گیلان حمایت می‌ شود

حسین‌نژاد از اعمال دو طرح حمایتی برای مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در گیلان خبر داد و گفت: فعالان حوزه گردشگری گیلان به شکل ویژه مورد حمایت تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی حسین‌نژاد» شامگاه دوشنبه (۷ تیر) در گفت‌وگوی خبری از اعمال دو طرح حمایتی برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به ویژه در بخش گردشگری سخن گفت و اظهار داشت: بخشنامه‌ای در فروردین 1400 مبنی بر بخشودگی جرایم کارفرمایانی که تا پایان اسفند 99 بدهی آنان قطعی شده بود صادر شده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان شرط استفاده از بخشودگی در خصوص پایداری اشتغال را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: شرط این است که لیست بهمن 98 مبنای کار باشد و اگر در حال حاضر تعداد بیمه ‌شده‌های یک کارفرما از تعداد بیمه شدگان بهمن 98 کاهش پیدا نکرده باشد، می‌تواند در سامانه سازمان تامین اجتماعی درخواست غیرحضوری ثبت کنند.

 

حسین‌نژاد تصریح کرد: بعد از ثبت‌نام در سامانه تامین اجتماعی ظرف یک هفته شعب تامین اجتماعی موظف هستند شرایط استفاده کارفرمایان و مشاغل آسیب دیده را از بخشودگی‌ها و حمایت‌های ویژه اعلام کنند از طرفی باتوجه به شرایط کرونایی بسیاری از کارفرمایان مشمول نتوانند از این شرایط استفاده کنند که برای آنان هم تمهیداتی اندیشیدیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر در طول بهمن 98 بیمه شده‌ای بازنشست و یا فوت شده باشد کارفرمای موردنظر هم می‌تواند از شرایط بخشودگی سازمان تامین اجتماعی استفاده کند افزود: آن دسته از مشاغلی که به جهت شیوع کرونا آسیب دیدند به ویژه کسب و کارهای حوزه گردشگری، اگر کاهش نیرو داشته باشند مانعی برای استفاده از بخشودگی جرایم ندارند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در حوزه گردشگری یک بخشنامه دیگری هم صادر شده است این بخشنامه را تشریح کرد و گفت:‌ فعالان حوزه گردشگری اگر در اردیبهشت و خرداد ماه امسال حق بیمه را با یک سوم یعنی 10 درصد به شعب تامین اجتماعی ارسال کنند سهم 20 درصد کارفرما را می‌توانند در مرداد و شهریور پرداخت کنند.

 

حسین‌نژاد در این خصوص جریمه تاخیر به این دسته از کارفرمایان و صاحبان مشاغل گردشگری تعلق نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با اتخاذ این رویکرد، تاخیر در پرداخت حق بیمه‌ها و اعمال بخشودگی جرایم قصد دارد به نحو بهینه‌تری از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان گیلان حمایت به عمل آورد.

 


پایان پیام/

کد خبر 1071132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha