رشد ۲۶۶ درصدی پرداخت زکات واجب در قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۵۰ میلیون تومان زکات واجب جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم بیش از ۲۰۵ میلیون تومان، ۲۶۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در نشست مسئولان زکات کمیته امداد استان و روحانیون جهاد کشاورزی استان بیان کرد: اجرای امر زکات موضوعی است که توضیح در خصوص اهمیت آن بسیار است ولی همین بس که امر زکات و نماز در کنار هم آمده است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: تجربه زکات جمع آوری شده نشان می دهد که مقدار کم زکات ناشی از کوتاهی ماست چراکه مردم ما دارای زمینه لازم  برای پذیرش امر زکات هستند و در واقع هرگاه احکام را برای مردم گفته ایم به آن عامل هستند و این نشان دهنده وجود بستر پذیرش دستورات الهی در میان مردم است. 

 

وی اضافه کرد: امروز کشاورزان ما با وجود سختی ها و تنگناهای مختلف در امر تولید بازهم در پرداخت زکات شاهد حضور کشاورزان هستیم حتی افرادی را داریم که در کنار پرداخت زکات واجب، در زکات مستحبی هم پای کار هستند.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 14 میلیارد و 122 میلیون تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 67 درصدی داشته است که از این میزان بیش از 750 میلیون تومان زکات واجب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم بیش از 205 میلیون تومان، 266 درصد رشد داشته است.

 

وی توضیح داد: در زکات مستحبی هم رشد 120 درصدی را شاهد هستیم چراکه زکات بیش از یک میلیارد و 237 میلیون تومانی سه ماهه نخست سال 1399 به بیش از 2 میلیارد و 722 میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: با وجود خشکسالی تلاش می کنیم از ظرفیت زکات فعلی استفاده کنیم تا خدمت شایسته ای را به نیازمندان ارائه کنیم.

کد خبر 1071136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha