افزایش آبرسانی سیار روستایی در خوسف به دلیل خشک شدن قنات ها

شاهی گیو گفت: متاسفانه به دلیل کاهش نزولات آسمانی، تعداد روستاهای آبرسانی سیار شهرستان از ۶۴ روستا به ۶۸ روستا افزایش یافته است.

«علیرضا شاهی گیو»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و خشک شدن تعداد زیادی قنات در روستاهای شهرستان خوسف، اظهار کرد: متاسفانه همزمان با کاهش نزولات آسمانی در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان خوسف تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شده اند، بیشتر شده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خوسف با بیان اینکه سال گذشته 64 روستای شهرستان به صورت سیار آبرسانی می شده است، گفت: امسال این تعداد به 68 روستا افزایش یافته است.

 

شاهی با اشاره به مشکلات موجود بر سر آبرسانی سیار در شهرستان خوسف، افزود برای آبرسانی به روستاها، به صورت امانی توسط یک تانکر امور انجام می شود.

 

وی از آبرسانی به وسیله یک تانکر 18 هزار لیتری آب و فاضلاب خوسف به صورت مستمر خبر داد و گفت: با افزایش نیاز به آبرسانی به روستاها از تانکرهای موجود تعاونی دهیاری ها، اداره امور عشایر و اداره منابع طبیعی شهرستان کمک گرفته می شود.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوسف با بیان اینکه برای کاهش هدر رفت آب 9 کیلومتر لوله گذاری و تعوض شبکه در روستا به صورت مشارکتی با دهیاری ها انجام شده است، گفت: 40 درصد آب شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه های آبرسانی هدر می رود.

 

شاهی گیو تصریح کرد: در حال حاضر 70 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده خوسف با اعتبار حدود 40 میلیارد تومان نیاز به تعویض دارند.

 

وی با اشاره به تورم موجود در بازار، عنوان کرد: با وجود تورم؛ اعتبارات آبرسانی شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و این اداره با این اعتبارات اندک خدمات رسانی به مردم را انجام داده است،که بسیاری از اقدامات صورت گرفته در راستای رفاه عمومی مردم به صورت دیون انجام شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1071203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha