بهره‌‌برداری از پروژه ۵۰ واحدی مسکن محرومین نصر دوشان در سنندج

پروژه ۵۰ واحدی مسکن محرومین نصر دوشان با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سنندج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رضا قادری مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در آئین بهره‌برداری از پروژه ۵۰ واحدی مسکن محرومین نصر دوشان که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور و جمعی از مسئولان استانی در سنندج به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این پروژه ۵۰ واحدی در ۱۰ بلوک با عرضه یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعیانی ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با متراژ هر واحد ۶۰ متر احداث شده است.

 

قادری با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه در مجموع ۷ میلیارد تومان بوده است، اعلام کرد: برای این پروژه۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی،۱۵۷ میلیون ریال تسهیلات حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و ۲۵۰ میلیون ریال نیز آورده متقاضیان بوده است‌.

 

وی با تقدیر از حمایت بانک رسالت در پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان بیان کرد: از این تعداد واحدها ۱۵ واحد به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و ۱۱ واحد به خانواده‌های دارای دو معلول بهزیستی و مابقی واحدها به اقشار محروم واگذار شده است.

 

 رضا قادری مدرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان پیش از افتتاح این طرح در دیدار نماینده ولی فقیه بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مقاوم‌سازی  47 هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۲۰هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد.

 

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان احداث و به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شده است.

 

براساس اعلام مدیرکل نباید مسکن کردستان، میزان مقاوم سازی در شرق استان حدود ۶۰ درصد و در غرب استان کردستان ۱۵ تا ۲۰ درصد است و دلیل این تفاوت در درصد عملکرد در شرق و غرب استان همان شبهه شرعی و عدم تمایل مردم برای دریافت تسهیلات بانکی است چرا که در غرب استان کمتر مردم تمایل به دریافت تسهیلات دارند و فقط زمانی که مجبور شوند اقدام به دریافت تسهیلات می‌کنند.

کد خبر 1071229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha