ضبط خاطرات هنرمندان برجسته در پیوند با حافظ در طرح «هنرمندان و حافظ»

رستگاری گفت: طرح «هنرمندان و حافظ» به عنوان اولویت مرکز حافظ شناسی در سال جاری به ضبط نگاه و خاطرات هنرمندان برجسته و نام ‌آور رشته‌های مختلف در پیوند با حافظ می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رضا رستگاری»، امروز (سه شنبه 8 تیر) از کلید خوردن طرح «هنرمندان و حافظ» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ با حمایت پژوهانه‌ خانواده‌ «صحراییان»، طرح «هنرمندان و حافظ» را کلید زده است.

جانشین مدیر مرکز حافظ ‌شناسی افزود: مرکز حافظ‌ شناسی، موضوع  علمی برنامه‌های یادروز حافظ برای سال 1400 را «حافظ و هنر» اعلام کرده بود.

وی اضافه کرد: اولویت مرکز حافظ شناسی در سال جاری، ضبط نگاه و خاطرات هنرمندان برجسته و نام ‌آور رشته‌های مختلف، در قالب ویدیوئی کوتاه در پیوند با حافظ است.

رستگاری با اشاره به اجرای این برنامه بیان کرد: در این برنامه هنرمندان از احساس درونی خود در پیوند با حافظ به‌ شکل ساده و بی‌تکلف سخن می‌ گویند و خاطره‌ شخصی خود با حافظ و شعرش را در چند دقیقه بیان می‌ کنند.

وی ادامه داد: هدف از این برنامه، سخنرانی در باره‌ اهمیت حافظ و شعرش نیست، بلکه بیان حس و حال هنرمندان یا نقل خاطره ‌ای از آنها در پیوند با حافظ است.

رستکاری با اشاره به اهداف این طرح گفت: پیوند مردم به ‌ویژه نسل جوان با میراث ‌های ارزشمند ملی خود و ارتقای سطح فرهنگی از اهداف طرح است که با حمایت پژوهانه‌ خانواده‌ «صحراییان» اجرا می‌ شود.

کد خبر 1071253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha