آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز فعالیت ۱۶ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت با شعار«هر دانش‌آموز یک مهارت» در وضعیت آبی به صورت حضوری و در وضعیت قرمز بصورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی شاد از هفته دوم تیرماه جاری آغاز وتا پایان مردادماه ادامه می‌یابد.

 

وی افزود: 543 دانش‌آموز با نیاز ویژه دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای نیازویژه ذهنی واُتیسم مقاطع مختلف تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم در کلاس‌های آموزشی، هنری، ورزشی و مهارت‌های زندگی شرکت و تجارب تربیتی، اجتماعی و اخلاقی کسب خواهند کرد.

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان مهارت‌آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت  دانش‌آموزان است.

 

رنجبر با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای نیازهای روحی، ذهنی وجسمی خاصی هستند، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب تیم‌های مشارکتی، همکاری، هماهنگی و حرکت به سوی اجتماعی شدن یک اصل مهم در نظام آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند.

کد خبر 1071255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha