۳۰ درصد پرونده های قضایی بخش لاهرود در سال گذشته منجر به صلح و سازش شد

رئیس دادگاه عمومی بخش لاهرود گفت: تعداد ۳۰ درصد پرونده های قضایی بخش لاهرود در سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «افشین ورزند» با تشریح گزارش عملکرد یک ساله دادگاه عمومی بخش لاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه در آستان امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) و در جمع اهالی منطقه گفت: تعداد پرونده های قضایی رسیدگی شده حوزه قضایی بخش لاهرود در سال گذشته 1968 مورد بوده است که در مقایسه با تعداد جمعیت بخش لاهرود آمار بالایی به شمار می رود به طوریکه 20 درصد جمعیت این بخش در سال 1399 درگیر پرونده های قضایی بوده اند.

 

رئیس دادگاه عمومی بخش لاهرود لزوم ترویج بیشتر فرهنگ صلح و سازش در منطقه را تبیین کرد و ادامه داد: در سال 1397 حداکثر ۱۸ درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر می شد که با تلاش های انجام شده این رقم هم اکنون به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده که البته نسبت به میانگین استانی درصد کمتری پیشرفت داشته است.

 

 وی با تقدیر از زحمات همکاران خود به کسب رتبه برتر دادگاه لاهرود در اتقان آرا اشاره کرد و افزود: تعداد نقض آرای این دادگاه در محاکم تجدید نظر استان در دوسال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

 

 ورزند بیشترین پرونده های ورودی به حوزه قضایی لاهرود را مربوط به اختلافات ملکی و نزاع دانست و خاطر نشان کرد: مردم آستانه تحمل خود را افزایش داده و از طرح دعوی در اکثر مسائلی که بدون مراجعه به دادگاه قابل حل است خودداری کرده و به منظور کاهش اختلافات ملکی نسبت به مساحی دقیق و ثبت رسمی زمین های زراعی خود اقدام کنند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش بهره گیری از فناوری اطلاعات در دادگستری اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۴ درصد ابلاغیه های قضایی بخش لاهرود به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

رئیس دادگاه عمومی بخش لاهرود تصریح کرد: دادرسی متهمان زندانی با تمهیدات و اقدامات انجام شده به صورت ویدئو کنفرانس انجام می گیرد و تلاش می کنیم با توسعه زیرساخت ها در آینده ای نزدیک دادرسی ها بدون حضور وکلا و مردم انجام شود.

 

رئیس و کارکنان دادگاه عمومی بخش لاهرود همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در معیت بخشدار منطقه با امام جمعه این بخش نیز دیدار کرده و یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش را گرامی داشتند.

کد خبر 1071266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha