مردمی کردن جشن های غدیر، اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد

آیت الله خاتمی با تاکید بر مردمی کردن جشن های غدیر در استان گفت: جشن های غدیر با رنگ و بوی مردمی، اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در جلسه ستاد غدیر استان زنجان اظهار کرد: با اقدام تروریستی منافقان در هفتم تیرماه، آقای محلاتی از طرف امام خمینی (ره) به دیدار مقام معظم رهبری که در بیمارستان بستری شده بود، رفتند و مقام معظم رهبری با اطلاع از شهادت شهید بهشتی و یارانش اظهار تاسف کردند که چرا به مقام شهادت نرسیدند و امام خمینی (ره) در پاسخ به اظهار تاسف ایشان در خصوص عدم شهادت فرمودند اگر چه شهادت سعادت است اما خداوند شما را به عنوان ذخیره نظام اسلامی نگه داشته است.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به آرامش ایجاد شده پس از انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس جمهور گفت: پس از ارتحال امام خمینی (ره) نیز بعد از یک دوره کوتاه حیرانی و سرگردانی ملت در یک جلسه به اتفاق آرا مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام انتخاب شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امام راحل در آن روزها، از امروز اطلاع داشتند به همین دلیل از مقام معظم رهبری به عنوان ذخیره نظام جمهوری اسلامی یاد می کردند.

 

وی از آیت الله خامنه ای به عنوان نقطه ثقل و آرامش کشور و امید مظلومان و مستضعفان منطقه یاد کرد و افزود: امروز آثار و برکات وجودی ایشان بیشتر هویدا است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه به فرا رسیدن عید غدیرخم اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت تبیین این واقعه بزرگ تاریخی به عنوان یک تکلیف برای همگان، گفت: بنیاد غدیر استان زنجان تلاش‌های خوبی در زمینه غدیر شناسی انجام می‌دهد اما ضروری است برنامه‌های این هفته به صورت مردمی برگزار شود.

 

آیت الله خاتمی با تاکید بر مردمی کردن جشن های غدیر در استان گفت: جشن های غدیر با رنگ و بوی مردمی، اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

 

وی بر ضرورت قرائت خطبه غدیر برای مردم گفت: این فرهنگ باید همواره در جامعه ساری و جاری باشد.

 

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه نسل جوان ما با فرهنگ غدیر بیگانه است، گفت: ترجمه خطبه غدیر در فرازهای مختلف به گوش مردم برسد.

 

 

کد خبر 1071310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha