بهره برداری از ۲۶ پروژه بهداشتی در جنوب کرمان 

اصغر مکارم گفت: در حوزه بهداشت ۲۶ پروژه با اعتباری قریب ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که این پروژه ها در شهرستان های مختلف شامل خانه های بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز تسهیلات زایمانی هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، سی و چهارمین آئین پویش ره سلامت به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

«اصغر مکارم» در این آئین، گفت: به لطف خداوند متعال و تلاش همکاران حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طی ۲ دوره دولت تدبیر و امید حدود 200 پروژه بهداشتی و درمانی آغاز به ساخت شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: 180 پروژه این پروژه ها در ۲ مرحله حضور وزیر سابق بهداشت قاضی زاده هاشمی و نمکی در جنوب کرمان و همچنین طی ۲ پویش ره سلامت به صورت ویدئو کنفرانس به مرحله بهره برداری رسیده است.


وی تصریح کرد: امروز نیز شاهد به ثمر رسیدن تلاش های همکاران ما در سایه حمایت های بی دریغ وزیر بهداشت هستیم و در حوزه بهداشت 26 پروژه با اعتباری قریب 20 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که این پروژه ها در شهرستان های مختلف شامل خانه های بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز تسهیلات زایمانی هستند.



مکارم با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه جنوب کرمان طی دو ماه گذشته در پیک کرونا قرار دارد همچنان متاثر از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان علی رغم تلاشیهایی که وجود داشته گرفتار بیماری هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: سه شهرستان منطقه که ارتباط مستقیم با دو استان همجوار در جنوب شرق کشور دارند در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و بقیه مناطق جنوب کرمان وضعیت تقریبا ارامی دارد، وضعیت شهرستان جیرفت هم نارنجی است.


وی اظهار کرد: یکی از افتخارات ما است که توانستیم امکانات خوبی در زمینه کنترل بیماری و ارائه خدمات به بیماران کرونائی در مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان فراهم کنیم و میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا در حال حاضر کمتر از 10 درصد است.


گفتنی است؛ طی سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت همزمان 696 پروژه بهداشتی در قالب خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، تسهیلات زایمانی، مرکز آموزش بهورزی، محل زیست پزشک و سایر واحدهای بهداشتی در سراسر کشور افتتاح شد.

کد خبر 1071349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha