۸۱۷ مورد مجوز سقط جنین در استان صادر شده است

حجازی گفت: در سال گذشته ۱۰۲۲ مورد در خصوص سقط جنین پرونده تشکیل شده است که از این رقم ۸۱۷ مورد مجوز برای سقط جنین با در نظر گرفتن تمام شرایط شرعی، فقهی و سلامتی مادر صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «آریا حجازی» امروز سه شنبه (۸ تیر) در نشست خبری عملکرد پزشکی قانونی ضمن ارائه آماری از مراجعان فوتی و زنده به ادارات پزشکی قانونی استان بیان کرد: در ادارات پزشک قانونی استان حدود ۲۵۰ پرسنل، ۷۰ پزشک و حدود ۴۰ کارشناس فعالیت دارند که تنها در سال ۹۹  به ۱۷۰ هزار مراجعه کننده خدمات رسانی کرده اند که از این رقم حدود ۳ هزار نفر از آنان به صورت فوتی و مابقی به صورت زنده مراجعه کرده اند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۸۷۲ مورد در سال ۹۹ نزاع در استان ثبت شده است که حدود ۱۱ درصد از نزاع ها مربوط به خشونت خانگی است؛ اظهار داشت: این موضوع یکی از معضلاتی است که رسانه ها در جهت کاهش آن با اطلاع رسانی باید تلاش کنند.

 

وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته ۲۵ هزار و ۳۷۷ مورد مصدوم تصادفی به ما مراجعه کردند که حدود ۷۰ مورد تصادف ساختگی بوده و این نشان دهنده کاهش امار به دلیل تخصص کارشناسان ما بوده است؛ افزود:  ۲۰۵۸ مورد نیز حادثه کار داشتیم که البته این آمار به دلیل اینکه یک سری توسط بیمه ها وارد سیستم قضایی نمی شوند، واقعی نیست.

 

حجازی در ادامه به آمار ثبت شده سقط جنین در پزشکی قانونی گفت: ۱۰۲۲ مورد در خصوص سقط جنین پرونده تشکیل شده است که ۸۱۷ مورد مجوز سقط جنین صادر شده است، سقط جنین موضوعی است که به لحاظ شرعی در قانون اسلامی جایز نیست اما در مواردی به لحاظ فقهی، شرعی و فتوای علما از جمله به خطر افتادن جان مادر در صورت نگهداری جنین و یا مواردی که جنین بعد از مدت کوتاهی از تولد به دلیل ناهنجاری هایی که دارد فوت می کنند، مجوز شقط جنین صادر می شود و این قانون در راستای کمک به افرادی ثبت شده که جانشان در حین حاملگی در خطر است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مواردی بوده که بعد از سقط جنین ، جنین سالم باشد؟؛ گفت: ما حتی یک مورد نداریم که مجوز سقط صادر کرده باشیم و مادر سقط نکرده باشد و جنین سالم به دنیا آمده باشد ما با دقت ،وسواس و کنترلهای شدید مجوز سقط را صادر می کنیم و هر ماه ریز دلایل سقط جنین به صورت مستند به تهران ارسال می شود و تهران به طور دقیق آن را بررسی می کند و اگر موضوعی مبهم باشد از ما پاسخ می خواهد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه ۴ هزار و ۷۳۴ معاینه برای ثبت طلاق به پزشکی قانونی های استان در سال ۹۹ مراجعه کرده اند؛ اظهار داشت: بیش از ۳۰۰۰ مورد معاینه بر اثر تصادفات ثبت شده که ۹۴۵ مورد به دنبال تصادفات بوده است؛ همچنین ۹۷ مورد سقوط از بلندی، ۶۹ مورد بر اثر گاز منوکسیدکربن، ۱۵۶ مورد مرگ به دلیل سوختگی ها و ۱۳۰ مورد حوادث کار و ۱۳۰ مورد مسمومیت که منجر به فوت شده به ما مراجعه کرده اند.

 

وی افزود: در دو ماهه اول سال جاری آمارها نسبت به دو ماه اول سال ۹۹ در زمینه نزاع ۲۳ درصد افزایش، تصادفات جرحی ۳۸ درصد رشد و مجوز سقط یک و هفت دهم درصد در تشکیل پرونده رشد داشتیم، ۶۵ درصد در تصادفی های فوتی، ۴۵ درصد در سوختگی و ۲۲ درصد در برق گرفتی رشد داشته است.

کد خبر 1071356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha