۲۰ محله فاقد مکان مذهبی در ایلام شناسایی شده است

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه ساخت مسجد در نقاط مختلف شهر نقش مهمی در راستای تامین فضای مذهبی و فرهنگی در سطح شهر ایلام دارد، گفت: ۲۰ محله فاقد مسجد و مکان مذهبی در سطح نقاط مختلف شهر ایلام شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: بر اساس موصبه شورای فرهنگ عمومی استان، در راستای تامین فضای فرهنگی و مذهبی در سطح محلات مختلف شهر ایلام ۲۰ نقطه شناسایی شده است که در  این  مناطق کمبود مکان مذهبی احصا شده است.


حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» بیان کرد: در جلسه ای با حضور اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، شهرداری و راه و شهرسازی مناطق مختلف شهر ایلام مورد بررسی قرار گرفت که در ۵ نقطه از شهر ایلام زمین وقفی شناسایی شده و اداره کل اوقاف اوقاف استان آماده اختصاص این زمین ها برای ساخت مسجد است.


وی افزود: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان این بود که جلسه ای با حضور معاونت عمرانی استانداری ایلام برگزار شود که اقدامات لازم برای شناسایی و بررسی کمبود فضای مذهبی در نقاط مختلف شهر ایلام صورت گیرد که این جلسه برگزار شده است که شهرداری محترم ایلام در آن جلسه قول دادند که از ۱۵ منطقه باقی مانده در ۴منطقه زمین اختصاص یابد.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه ساخت مسجد در نقاط مختلف شهر نقش مهمی در راستای تامین فضای مذهبی و فرهنگی در سطح شهر ایلام دارد، ابراز کرد: این امر نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای تامین زمین  و احداث ساخت مسجد است.

 

وی افزود: پنج نقطه در سطح محلات شهر ایلام شناسایی شده است که نیت واقفان برای این زمین ها، ساخت مسجد است اما در طرح جامع شهری کاربری این زمین ها مسکونی است که باید در کمیسیون ماده صد این زمین ها برای ساخت مسجد تغییر کاربری داده شود و در این زمینه هم نیز مکاتبات لازم با شهرداری صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در شهر ایلام در حال حاضر حدود ۶۹مکان مذهبی وجود دارد، ابراز کرد: در برخی از نقاط شهر ایلام در یک جغرافیا چند مکان مذهبی وجود  داشته و در واقع تراکم فضای مذهبی وجود دارد و  در برخی نقاط، مکان مذهبی وجود ندارد و دسترسی ساکنان این مناطق به فضای مذهبی و مسجد با مشکل مواجه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خاطرنشان کرد: این اداره کل از تمام ظرفیت های قانونی و در توان خود برای ایجاد فضای مذهبی در سطح محلات استان ایلام و مسجد محور کردن محلات استفاده می کند.

کد خبر 1071358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha