پراوز گرگان به آکتائو هفتگی شود

چوپانی گفت: با توجه به استقبال خوب گلستانی ها نیاز است که خط پروازی گرگان به آکتائو هفتگی شود تا تجار ما در برگشت با مشکل رو به رو نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد چوپانی» عصر امروز (سه شنبه 8 تیر)  در نشست اندیشه ورزی پیرامون بالابردن ظرفیت مبادلات تجاری بین گلستان و آکتائو که با حضور فعالان اقتصادی گلستان برگزار شد، اظهار کرد:  پرواز آکتائو راه اندازی شده و استقبال خوبی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم به صورت هفتگی این پرواز را از گرگان به آکتائو داشته باشند.

 

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: در حال حاضر تجار ما برای برگشت مجبور هستند از طریق خط پروازی دیگری به ایران برگردند و امیدواریم که با هفتگی شدن پروازه ها این مشکل برطرف شود.

 

چوپانی بیان کرد: بازرگان های ما به دلیل عدم سازکار مناسب برگشت ارز بی انگیزه شدند و نتوانستیم سازکار مناسبی در این راستا داشته باشیم و برخی از تجار ما مجبور به باز کردن حساب در دیگر کشورها شدند که تبعات خاص خود را دارد.

 

وی افزود: روسیه و چین با ما پیمان استراتژیک دارند ولی هنوز محدودها و تحریم هایی آمریکایی در کشورهای سی.ای.اس و همسایگان ما پابرجا است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هنوز نتوانستیم مشکل ما با ترکمنستان حل کنیم تا بتوانیم حمل و نقل جاده ای خود را ازسربگیریم و باید وزارت امور خارجه به تلاش بیشتری نسبت به این مهم اقدام کند.

 

کد خبر 1071360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha