ایجاد کتابخانه در سه شهر فاقد کتابخانه داراب ضروری است

منوچهری گفت: یک هزار و ۴۹۵ متر فضای کتابخانه ای در داراب وجود دارد و ایجاد کتابخانه در سه شهر فاقد کتابخانه داراب ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (سه شنبه 8 تیر) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان داراب گفت: یک هزار و 495 متر فضای کتابخانه ای در داراب وجود دارد و ایجاد کتابخانه در سه شهر فاقد کتابخانه داراب ضروری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: شیوع کرونا بر فعالیت کتابخانه ها تثیر گذاشت و باعث کاهش عضویت شد اما کارکنان کتابخانه های فارس با تلاش زیاد ارتباط خود را با انجام فعالیت های فرهنگی و ترویجی حفظ کردند.

وی اضافه کرد: ساختمان کتابخانه شماره 2 داراب نیمه تمام است و راه اندازی این کتابخانه با زیربنای یک هزار متر، شاخص زیربنای کتابخانه ای در این شهرستان را ارتقا خواهد داد که امیدواریم تا دهه مبارک فجر به پایان برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان آمادگی دارد در صورت رفع نواقص و اخذ تاییدیه لازم به تجهیز و راه اندازی کتابخانه «شهدای بسیج» داراب اقدام کند.

منوچهری ادامه داد: داراب داری روستاهای بسیاری است و امکان ساخت کتابخانه در هر روستا وجود ندارد اما ایجاد کتابخانه سیار راه حل مناسبی است که نیازمند است با کمک خیرین اجرایی شود.

وی با اشاره به ساختمان در حال ساخت کتابخانه روستای دوستدار کتاب «لایزنگان» گفت: فرد خیر این پروژه به تعهدات خود عمل کرده است و برای ادامه و تکمیل این پروژه اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1071361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha